1. #1

    Mt5 problem. Hjälp uppskattas

    Hej! Har en mt5 med jamarcol rör och uppborrat insug och sportluftfilter.

    Den går bra men med lite små konstiga fel. Får ej till tomgången så att den blir perfekt. Har 75 munstycke i just nu, så har jag för stort elr för litet tro?. Den är seg ifrån låg tomgång till att det händer något när jag ger gas. Sen en sak till. I 4an vill inte moppen varva ut. Kan detta vara samma problem som tomgången elr vad kan detta vara?

    Hjälp uppskattas verkligen!

  2. #2
    Du ska skruva på tomgångsskruven ! Du kan ha för stort framdrev eller för litet bakdrev så att den inte orkar varva ur. Hur går den på dom andra växlarna ? Blödrar den ?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Du ska skruva på tomgångsskruven ! Du kan ha för stort framdrev eller för litet bakdrev så att den inte orkar varva ur. Hur går den på dom andra växlarna ? Blödrar den ?
    tack för svar. Har gjort detta men får ingen speciellt står skillnad. Okej för har orginal drev och ja den varvar ut på alla andra växlar. I trean varvar den till 45 km/h ( mätaren ) sen typ ''dör'' draget i fyran och den varvar till max 50 km/h.

  4. #4
    Det kan ju va så att man ska komplettera jamarcol röret med nån ljuddämpare av rätt sort, på min dt hade jag först ett jamarcolrör och original dämpare o den va rätt seg men sen satte jag på en annan dämpare o den blev mycket starkare

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Olle Visa inlägg
    Det kan ju va så att man ska komplettera jamarcol röret med nån ljuddämpare av rätt sort, på min dt hade jag först ett jamarcolrör och original dämpare o den va rätt seg men sen satte jag på en annan dämpare o den blev mycket starkare
    Har såklart en jamarcol dämpare , glömde skriva detta

  6. #6
    sanolikt ligger ditt problem i munstycket som är för litet jamarcolrör och öppna filter eller dom stora slangarna i luftburken brukar behöva betydligt större munstycke 75 är standardstorleken på MT5 och jag föreslår att du provar dig fram med säg 95 munstycke och utgår från det om du behöver större eller mindre storlek.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in