1. #1

    Mt5a vill inte varva ut på 4an.

    Hallå!

    Som rubriken säger så har jag en mt5 som jag köpte i förgår för 700 kr, fungerande, behövde bara byta soppa sen gick den. Helt original vad jag vet förutom bortplockad luftbox som jag tog bort i dag och ersatte med en strumpa så länge på in väntan av luftfilter. När jag gjorde detta rengjorde jag även förgasarn.

    Så nu till frågan, när jag ligger i 3an (inga monsterfarter här inte) varvar den helt ut och nästan till varvstoppet men när jag sedan slänger i 4an så går den på riktigt låga varv förutom om jag kör i en liten nedförsbacke. Då varvar den mer men inte ens halvvägs så långt som på 3an. Vad kan felet vara? Går bra annars , förutom segt acc om det är något ni behöver veta. Orginal drev 12 fram och 45 bak om jag inte minns fel! Men har ej dubbelkollat på min.

    Ska antagligen skicka iväg en beställning på nytt rör, insug (någon som vet vad original är?) och lite annat som behövs så om jag ska ha nya drev vill jag gärna veta det så fort som möjligt.

  2. #2
    Bytte du munstycken när du satte på strumpan?
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Bytte du munstycken när du satte på strumpan?
    Nej. Gick däremot mycket bättre från start än me söndrig luftbox.

    Och lite mer varv på 4an men inte mycket.

  4. #4
    problemet ligger att du inte har rätt munstycke för att köra utan luftfilter eller med strumpan se över förgasaren med större munstycke och ett öppet filter om du ska köra utan luftlådan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in