1. #1

    Vurpat med Retron

    Hej!

    Så var jag tillbaka med mina Retro (Baotian) funderingar. Har hunnit konstatera att det kan vara halt ute i höstregnet och även i låga farter kan det vara vanskligt att svänga.
    Min fundering nu efter 2 vurpor om det kan vara så att det kan vara något i scootern som kan "skakas om", bli skevt eller liknande som gör att balansen försämras för det är just det som jag nu upplever.
    När den kommer upp i lite högre hastigheter och det kan komma lite vind känns den "vingligare" än tidigare. Den kan även kännas lite svår styrd i detta läge. Ungefär som när man hamnar i en fördjupning och inte kan komma ur den.
    Jag vet inte om den är utrustad med någon form av balansering som kan störas, om däcken kan bli skeva eller om det kanske enbart är en fråga om "psykiska" effekter.

    Tar som alltid tacksamt emot kommentarer och synpunkter från den kunniga skara som är här.

    Mischa

  2. #2
    Börja med att gå igenom hela moppen , kolla om alla ekrar är hela , sitter alla skruvar fast , är ramen sne eller sprucken nån stans , m.m.

  3. #3
    Hmm, ekrarna borde vara hela - det är ju inga tunna cykelekrar vi talar om. Att karossen(?) av plast har fått sina sprickor är inte oväntat. Men ram.. intressant. Skruvar, vid hjulen?
    Tack!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in