1. #1

    Vilken Moped Ska Jag Ha? :I

    Jag undrar vilken moped jag bör skaffa (Crossmoppe) när jag är 190cm lång. Vill ju inte sitta så det ser konstigt ut. Derbi senda ryktas det om att dem är små! Men är det verkligen så ? Är det bara att skaffa höjningssats eller ? :I

  2. #2
    Beta rr är högre än dom flesta crossmoppar. Så kolla på dom , det sitter en am6 på den. Men på dom som är äldre än 2003 sitter det en rk6 motor (vissa kallar den ktm)för ktm köpte motorn efter att dom började sälja moppar med am6.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Beta rr är högre än dom flesta crossmoppar. Så kolla på dom , det sitter en am6 på den. Men på dom som är äldre än 2003 sitter det en rk6 motor (vissa kallar den ktm)för ktm köpte motorn efter att dom började sälja moppar med am6.
    Tack for svaret! Men Reiju rrx har jag hörts vara rätt höga också! Är det så ?

  4. #4
    rrx/mrx är väl lika "låga" som derbi senda.. Jag äger en gilera smt (samma ram o motor som derbi senda) o jag e 185cm..min e dessutom inte höjd heller o jag tycker väl att de är skitskönt men höjning skulle inte skada för mig
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  5. #5
    köp min beta , finns 2 motorer till (am6) ena hyper den andra bruks

  6. #6
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    jag är 186 nu och kör en aprilia rx 50cc -04:A och den var rätt låg när jag satt emej på den, men höjde med 3cm å nu är den perfekt, bara man har ordentligt med dämp olja i framdämpen så är allt fint, och en moppe utan böjen där vid sitsen, så en Rieju RRX skulle passa dig utmärkt, för de har ju Rak sits :3

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    jag är 186 nu och kör en aprilia rx 50cc -04:A och den var rätt låg när jag satt emej på den, men höjde med 3cm å nu är den perfekt, bara man har ordentligt med dämp olja i framdämpen så är allt fint, och en moppe utan böjen där vid sitsen, så en Rieju RRX skulle passa dig utmärkt, för de har ju Rak sits :3
    Så du tycker att jag ska köpa RRX och höja den ?

  8. #8
    Köp den du tycker är snyggast helt enkelt...dt50x, rrx/mrx, derbi senda, drac (blir lika höga som snoop dogg vid liten höjning) mh furia, beta rr...osv osv
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  9. #9
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Draiser Visa inlägg
    Så du tycker att jag ska köpa RRX och höja den ?

    Säger lite som Stalker-sebbe, Köp den du hittar ett lämpligt pris på och snyggast. och Höj den, om det är första mopeden du skaffar? men rör dig inte vid Cpi och såna skit moppar. Gå på Kvalite.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Säger lite som Stalker-sebbe, Köp den du hittar ett lämpligt pris på och snyggast. och Höj den, om det är första mopeden du skaffar? men rör dig inte vid Cpi och såna skit moppar. Gå på Kvalite.
    Ja det är den första moppen jag köper. Hade tänkt mig köpa Rieju rrx

  11. #11

  12. #12
    Haha perfekt för en kille på 1.90 !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in