1. #1

    Färgkod blå?

    Hej!

    Har vid en ålder av 36 gått & köpt mig ett moppeprojekt, en Motorhispania RX50 -04.
    Den är i mekaniskt helt ok skick men är vurpad & lagad i plasten. Staget för höger backspegel behöver rätas osv.
    Jag tror att jag tänker lacka allt som är repat i original blå och sedan göra den lite roligare med dekaler för jag är nog inte tillräckligt duktig med färgsprutan för att göra trevliga mönster osv.
    Någon som vet vad man ska köpa för färg & kanske även vart? Tror inte den är så unik för modellen utan är väl samma även när den heter Peugeot XR6 & även på andra MH-modeller?
    Alla tips som kan underlätta tillsnyggning av moppen mottages tacksamt

    Sedan en liten mekanisk fråga: Kopplingsarmen vandrar uppåt för varje drag i kopplingen. Än så länge till en viss gräns men det känns lite olustigt. Kan komma in skräp där & fortsätter den uppåt hoppar den tillslut ur eller?
    Byta arm eller vad är fel?

    Mvh//Fredrik


    Namn:  20130901_205303.jpg
Visningar: 139
Storlek:  118,6 KB

  2. #2
    *Bump*

  3. #3
    Du får inte bumpa innan 7 dagar ...

  4. #4
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Du får inte bumpa innan 7 dagar ...
    Du får inte bumpa trådar som inte är köpes/säljes-trådar över huvudtaget
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  5. #5
    Ber om ursäkt. Man lär sig något nytt nästan varje dag :-)

  6. #6
    Smidigaste för att hitta någorlunda rätt färg är nog att åka till en lackverkstad, alt mekonomen eller liknande som kan blanda färg. Då jämför de din färg utifrån sina färgkartor och blandar i ordning rätt färg åt dig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in