Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
  1. #31
    fan vi har lärt känna endel folk via MNF nu alltså, allt började med att jag och Mattsson gick vid skolorna som låg 10m ifrån hösten 2009..Sen dess har man bara träffat mer och mer vilket är aweeeesome
    Ifrån dom där blyga första stunderna till riktigt roliga stunder så måste jag säga TACK !


  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    fan vi har lärt känna endel folk via MNF nu alltså, allt började med att jag och Mattsson gick vid skolorna som låg 10m ifrån hösten 2009..Sen dess har man bara träffat mer och mer vilket är aweeeesome
    Ifrån dom där blyga första stunderna till riktigt roliga stunder så måste jag säga TACK !
    ja grymt juE! , bra skrivet mackan

  3. #33

  4. #34
    JOSSYYs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Coldhell, sthlm
    Inlägg
    151
    Jag vill höra michelllssss juuu!!!

  5. #35

  6. #36
    Josef, din historia gav mig gåshud. Kanonskrivet!

  7. #37
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    Min historia lär ju inte vara så fin som josefs men drar den endå

    Jag vet inte exakt hur och när jag blev medlem på mnf, men det hela började med att jag var ute hos min pappa, och grannens son kom farandes fram och tillbaka på din dtmx. Jag var så liten då så jag knappt kommer ihåg det, men redan då tyckte jag det var skithäftigt när han "flög" fram på grusvägen...

    Sen gick det något år, och sen stog den där dtn i pappas garage, fråga mig inte varför för jag vet inte faktiskt. I alla fall, jag och pappa började renovera motorn som grannen lyckats rasa... jag var nu 12 år tror jag, och planen var ju just nu att original renovera den, ända tills vi fick lite problem med den och jag leta runt på internet efter tips, det var nog nu jag hittade moppenet.com. efter att jag hade kollat runt där lite så märkte man ju att original inte var något skoj... men pappa och mamma ville ju naturligtvis att jag skulle köra original men iaf så fixades moppen med original grejjer osv och jag lärde mig köra på grusvägen ute hos pappa. när 15 årsdagen var kanske 6 månader bort så började jag små trimma den lite, effektrör och byta förgasare, gick som fan tyckte man då. körde runt i byn och hade redan då byns snabbaste moppe (sorgligt nog). ca 1 månad innan jag fyllde 15 år så sket jag i vad päronen sa om trimm, nu jävlar ska det trimmas tänkte jag och åkte iväg och köpte 70cc cylinder osv. När dtn var färdigtrimmad med 70cc osv hade man inte ens fyllt 15 och ändå var man kungen i byn, men nu började man kolla lite mer i projekt-trådarna på mnf, och förstod att detta var ju ingenting gämfört med projekten där, så under vintern så bytade jag min fiddy mot en killes neos som hade sport 70cc osv, den gick som fääänn och då den var lite sliten så täntke jag att man kunde ju testa stunta lite. det var nog nu jag fick kontakt med Elliot och oxie folket, som blivit mycket goda vänner nu. men stuntandet gick sådär, efter ett tag tröttnade jag och började kolla mer och mer på alla hyper-roxxar så som Swempas underbara hojj osv. så jag fixade lite vassare cylinder osv till min neos (corsa 70cc). men den dög ju inte så jag hittade en polini evo 70cc på startuning för endast 700kr, jag tänkte inte så mycket mer än "äh vafan jag kör hyper istället", så jag köpte cylindern och lite saker av Cruzarn @ mnf. Och i och med det så har jag börjat snacka mer med Hampe bla (2fast4hampzor) och det lutar nu mer åt att det blir en ren strippenhojj 2k11... Nu när man sitter här så vetifan vad man skulle gjort om moppenet inte hade funnits, lätt hälften av allt folk jag känner har jag träffat genom mnf på ett eller annat sätt och jag ångrar verkligen inte att man blev medlem.

    Det var nog i KORTA drag min moppenet historia, hade kunnat ta med myyyyyycket annat men tror inte jag eller den som läser det hade orkat det...xD

  8. #38
    Josef <3

    Har inte orken att och skriva en historia men en sak är säker, mnf förändrade mitt liv!
    To much is never enough.. !

  9. #39

  10. #40
    Utan MoppeNet så hade jag nog inte haft samma intresse för tvåtaktsmotorer, eller motorer överlag.

    Allt började -07, hade redan en Honda MT5 som gick i ca 75, men kunde inte ett piss om motorer, läste väldigt mycket i motordelen, och kollade mycket på hyperprojekten. (vilket antagligen har gjort att jag idag har en Drac som gör 70 på 3:an.)

    Blev intresserad och började pilla mer och mer, och idag gör den MT:n ca 90 km/h.

    Tack vare MNF så började jag bygga om min Drac, såg en säljes annons från en moderator, Erik, som visade sig att han bodde i samma stad som mig.
    Köpte en Paioli Gaffel och två Derbi Senda Fälgar av honom, byggde vidare på det och idag består nog runt 70% av Hojen av Derbi delar.

    -08 fick jag kontakt med en jävligt go snubbe, även om vissa såg honom som värsta posthuntern genom tiderna, Busungen1221.
    Fick kontakt efter att han hade frågat efter setup tips i någon tråd.

    Har snackat om allt mellan himmel och jord med den snubben.

    Har fått väldigt mycket hjälp inom dom områden jag inte var så erfaren inom av alla moppenets medlemmar, men har efter nästan 3 år som medlem på moppenet så har mitt intresse för själva sidan börjat svalna.

    Tack MoppeNet kommer alltid komma ihåg denna tid. <3
    "All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig."

  11. #41

  12. #42
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Jag träffa min flickvän genom moppenet<3<3< hampe<3<3
    HAHHAHA älskling !! <3 <3 alltid du och jag snäckan

  13. #43

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    26872
    Inlägg
    10
    hej. kan du skicka ditt telnr? Mvh Darko

  14. #44
    läste igenom hela din tråd, Sjukt bra skirvet, faktum är att alla får ju lixom tankar på sitt eget liv när man sitter och läser sånt här, men blir taggad vill med lyckas i livet. något lite speciellt lixom! Grattis måste man ju få säga !
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  15. #45

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    stöde/sundsvall
    Inlägg
    6
    jag har varit borta från mnf i ca 1 år, men har hittat tillbaka hit nu blev medlem 2007 när jag var 16 år och mitt motor intresse började att växa.

    har haft mkt nytta av forumet, fått mkt bra tips samt hittat all info om kommande träffar och meets

    i våras så blev jag sugen på att gå ut på mnf och läsa lite, men då såg jag att sidan hetter garagego:S

    blev väldigt förvånad då forumet alltid varit stort så jag googlade lite och tillslut så hittade jag hit

  16. #46
    Riktigt nice !!!!

  17. #47
    Ska skriva en riktig historia, men tänkte ge er MNF ur ett modperspektiv. Därför får ni se de avstängningsmotiveringar jag delade ut under 2009 och chans att skratta lite.

    Här har ni min elaka historia: Bancitaten från mig under 2009, nästan alla är samlade!


    Läs och njut.


    "Mena..+1+1+1+1+1+111111...sånna här trådar är jobbiga.." ...fast nu är det inte du som bestämmer.

    "ÄR DU SERIÖÖSSS:o:o:o:o:o:o WHATATAFACCK R U TALKIIINNG ABOUT?" Yeah right.

    Anledningen: Ditt användarnamn är oacceptabelt, din motivering hit är värdelös samt att du inte agerar seriöst i forumet.

    Antingen ska man ge ett värdigt avslut eller inget allas Fatass. Det är bättre att avsluta med stil än som clown.

    Att lägga upp bild på en tjej född -92 utan censurering på forumet är barnporr då åldern syntes tydligt (inte minst på hennes användarnamn på BDB). Låt detta bli en läxa.

    Bann-an

    Bara för att det är Buppens projekttråd behöver man inte spåra ur totalt med OT.

    Bomber hör inte hemma här, du har inget på detta forum att göra. Sälj självmordsbomber på Flashback och inte här om du är rädd om ditt liv.

    Bög eller ej - inte din ensak om någon är gay då det är den personens grej.

    CP-barn har vi gott om här. Avstängd på grund utav oseriöst uppträdande.

    Det blir ett par dagar extra, du hade ju valt att provocera. "Hur lång ban tror ni att jag får" är värt en vecka.

    Det heter "Bilder på forumiter" och är inte en privatchat. BILDER!

    Det är imorgon du vaknar med sanslös huvudvärk och en manlig strippa brevid dig. Nyktra till.

    Det är sååååå 2007 att skriva 1337 helt i onödan.

    Dig behöver vi inte här.

    Din attityd var faktiskt inte alls bättre. Anmäl inlägget istället för att begå samma misstag.

    Din attityd är sorglig! Nu jävlar skärper du till dig, istället för att önska livet ur de andra på forumet!

    Dina vänner kan skaffa sig egna konton.

    Ditt val.

    Du beter dig allmänt illa på forumet.

    Du börjar bli lite väl tjock i käften. Skärpning.

    Du failade direkt.

    Du fick varningen.

    Du har postat en årsförbrukning utan könsord här på forumet inatt. Vid problem,hör av dig till mig.

    Du får ett par dagar extra då detta inte är första gången det sker.

    Du försöker begå bedrägeri, plus postar upp hur man rullar femmor? Du verkar vara en riktigt jävla uteliggare.

    Du har en kass attityd och gör ingen direkt nytta på forumet heller.

    Du har ju tydligen inte läst reglerna.

    Du har tydligen inte läst reglerna - fel forum att dryga runt på.

    Du måste lära dig ta kritik på ett vettigt sätt. Tycker du ett inlägg är fel - anmäl det till en moderator istället för att käfta om helt onödiga saker.

    Du kan reglerna men bryter dem för att du tycker det är vettigare - detta är resultatet. Det finns inga genvägar i livet.

    Dumt att sitta dryga mot andra i onödan. Ville du lämna forumet eller är du bara ute efter att käfta med andra?

    Då skulle jag vilja se din morsa med tanke på hur lost du verkar.

    Dumma jäkel

    Fel tråd att vara uppstudsig i.

    Fina hästar. En dag per häst förtjänar du egentligen.

    Finns andra forum som passar dig bättre än MNF - på Twostroke kanske det fungerar bättre.

    Frågan är vem som är fittnylle nu, för du blev den som fick smaka *** för ovanligt dåligt beteende från din sida.

    För i helvete, måste man limma igen käften på dig ibland? Sluta hetsa upp dig och skriva skit!

    Gabriel,du MÅSTE börja engagera dig internt också för att forumet inte ska gå omkull. Finns massor som måste göras, visa lite entreprenörskap.

    Gick ju att spåra din IP den här gången också. Antingen är du den sämsta jävla amatören jag skådat eller bara allmänt dum.

    Gratis ban från forumet - lägg upp två meningslösa trådar på raken med reklam och få semester i sju dagar.

    Grattis, du gjorde mig precis förbannad.

    Gå och dö ditt korthåriga satskap. EN liknande sak igen så limmar jag ihop dina fingrar.

    Gör rätt eller bli rövknullad - livets princip på forumet. För stora bilder dödar 17 personer årligen på Dreamhack, tänk på det.

    HAHAHAHA - du är också avstängd! Hur nödvändigt var det att skriva det efter flera månader? *suck*

    Har du såpass dålig självkänsla att du absolut MÅSTE vinna sista inlägget? Gräv ner stridsyxan och knip igen istället.

    Hej ditt random. Håll dig härifrån.

    Hitler är inte diktator här - det är jag. Var glad att jag inte straffar dig med ett gasbad unge man.

    Hörru din fjärt, bäst för dig att du håller käften om du inte vill äta soppa med sugrör resten utav sommaren.

    Hörru din rövdykare, du har hamnat på fel forum.

    Hörru Lövbiffen, dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?

    I reglerna står att man inte får heta en fast titel om man inte förtjänar den, vilket du inte gör.

    Ibland är det bättre att ta till sig utav kritik när man gjort fel istället för att leka smart. Snorvalp!

    Inser du inte hur jävla löjlig du framställer dig på forumet? Du var betydligt bättre förr, vad hände sen? Vadslagning om vem som kan spåra ut mest?

    Jadu, det är judarnas fel. Eller vad var det du sa?

    Jag hänvisar dig till Info14 istället för att sitta i din patetiska verklighet och posta skit här.

    Jag kanske drar över din syrra trots allt.

    Jag vill att du slutar med en grej, nämligen att alltid dra in ditt privatliv i inlägg som INTE har någonting med dig som privatperson att göra. Vill du prata om ditt liv, starta en blogg eller liknande men låt INTE inläggen vandra iväg.

    Jävlar vad dryg du kan vara, ändå är du bland de äldsta på forumet. Mogna till lite och bevisa din ålder.

    Kan du bokstavera till ****? Om ja - grattis! Om nej - blame yourself.

    Liiiiite många bilder på hestar.

    Lilja,är du dum i huvudet eller har du helt glömt bort att du inte ska låna ut ditt konto? Sluta vara en pussy och falla för grupptrycket, byt password och säg NEJ.

    Logga inte in när du är full i fortsättningen, värre skit får man leta efter.

    Lånar du ut ditt konto igen så kommer jag att prygla dig nästa gång vi ses ditt troll.

    Lär dig stava, lär dig hur man beter sig mot andra och hitta ett nytt forum. Vi är trötta på din skit.

    ManstonJacke, det luktar ända hit. Skärp dig.

    Massor med skit från din sida, än så länge har du faktiskt inte förbättrat dig alls trots upprepade varningar. Din tid är över här.

    Men ditt jävla skaft, är du blind? Nu får du en vecka enbart för att du fortsätter en onödig diskussion.

    Men vad bra. God jul.

    Minsta snedsteg så åker du ut.

    Nu ska du förklara för mig JÄVLIGT detaljerat varför du spammat skit på forumet med en annans användare. Ge mig en bra anledning så kan vi justera din ban.

    Om du vill undvika att käkbenet går av så bör du hålla ditt White Power på annat forum.

    Sa någon sköldpadda?

    Simon says: You aint fucking with me niggah.

    Ser jag dig innan din bantid har gått ut Lilja så kommer jag bli riktigt förbannad och plussa på 1 vecka per inlägg du gör.

    Ska jag sätta din syrra den här gången med?

    Stor i käften på ett forum men piper som en mus i verkligheten. Skriv inte större ord än vad du i verkligheten skulle säga, samt skicka PM istället för att bråka i en tråd.

    Tack för påminnelsen - hade glömt att jag kunde banna också. Lägg ner OT i fortsättningen om jag uttryckligen skrivit att man förlorar fingrarna om man rör tagentbordet i fel syfte.

    Tillhör du Moppenet web-gangsters kan du ju också lämna.

    Tråden var seriös - det var inte du.

    Tur att du inte bryr dig, för då gör vi såhär och hoppas på förbättring.

    Vad vill du uppnå? Nästa gång kör jag upp LOL-flaggan på lämpligt ställe.

    Vad är problemet ditt dryga helvete?

    Vad är problemet Sven, reglerna gäller dig lika mycket som det gäller andra? Du ska sitta av din förbannade vecka oavsett om du vill det eller ej.

    Varför käftar du så mycket? En riktig ultras håller tyst om sitt ursprung vilket du borde veta om du var äkta... Amatör.

    Vi gillar inte dig.

    Vi gillar inte din attityd. Man SKA följa reglerna eller försvinna härifrån. Du tillhör kategori 2.

    Vill du dö? Du ligger riktigt illa till.

    Är det något som suger balle så är det din attityd.

    Är det något som är fail så är det att faila i en failtråd. Vad fan har hänt med dig, fått ett hårt slag mot huvudet eller har du ersatt din attityd med den sämsta skitstilen du kunde hitta?

  18. #48

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Oj hoj..... det var ord o inga visor!

  19. #49
    du fick ner hela ditt liv på 1sida men riktigt bra läsning!<3 berätta mer om han malte han verka intressant eller han dino

  20. #50
    Haha, Michél!

  21. #51
    Jaså storstuntarn finns kvar här, coolt! (såg att du festade med min gamla skolas största hopp i tjejväg nyligen förresten! )

    Ja jävlar va många historier det finns som innefattar MNF! Påverkat mig å många kompisar mer än man inser asså! Står fast vid att moppetiden var den bästa tiden i mitt liv, hittills! De va.. helt fantastiskt! Så simpelt, billigt och roligt att hålla på med moppar. Bekymmersfria dagar helt enkelt!

    Sen kulten runt MNF! Började med totalsågningar av Pyrro och Blackrider_Junior oavsett vad man sa eller tog upp, i träningstråden fick man veta vilken gainer man skulle köpa och vilket schema man skulle följa av Ekman aka Arnold, den hypade stämningen inför Brodalenträffarna, mitt eviga krig med Naaden när helst det fanns tillfälle.. Tyvärr slutade det lite illa, SM-Lod och Bruno.. ja, va ska man säga? Trollade lite i slutet, när intresset ändå inte fanns där. Inget man är stolt över direkt, men åren innan var niiihiiice!!

    Aa, lär aldrig glömma de! Faktum är att en polare kom med förslaget om ett seriöst moppeprojekt igen när man får in lite kulor, sken upp som en sol..

    Tack för allt!

    PS. Läst igenom det du skrev och de va ju nästan rörande! Känner igen mig totalt i livet du beskriver, och alla stadier! De första, osäkra stegen mot drömmen, en egen moped! Hur jag smet hem från skolan, mitt i vintern för att få köra min Derbi trots att jag var 14, trots is och trots att jag inte fick, till att man blev lite av en gamling på forumet!

    Har ju själv träffat dig å de som nämns i texten ett antal ggr, tyvärr knöts inga större band för att jag i regel är för blyg för sånt, men märkte iaf att du va en jäkla trevlig kille, och fortfarande ödmjuk trots talangen och framgången! Fan status att du dragit bögan på min Slider i backen när polaren fotade dig en gång tex!



    Uploaded with ImageShack.us

    Å kan tex. villigt erkänna att jag sagt saker som Har du hört att Josef ska stunta på piren när dem ska köra racing där? Fan va grymt ändå! Josef ska ju fan stunta på mässan osv, så visst fan är du kändis, visst fan har de påverkat folk!

    Allt tack vare MNF!
    Senast redigerat av PojkenMedKepsen den 2010-08-15 klockan 22:22.

  22. #52
    Haha, banncitaten, de känns som alla var till en och samma person.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  23. #53

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Haha, banncitaten, de känns som alla var till en och samma person.
    Denne Lilja var tydligen en kulört karaktär.

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Jaså storstuntarn finns kvar här, coolt! (såg att du festade med min gamla skolas största hopp i tjejväg nyligen förresten! )
    Precis vad man vill läsa halv ett på kvällen när hjärnan kokar som mest! (Speciellt efter man glott halva sista säsongen av Lost) emotionell som fan!! hahahahaha

    Den dagen med slidern kommer tillbaka som en blixt. En av många precis som du sa. Bekymmersfria dagar som man hade på den tiden. Undra vad som var den hemliga ingrediensen som skapade den atmosfären var? Jag funderar ständigt på det. Undra om det är något man bara kan uppleva som barn eller om det kommer tillbaka till en någon gång i framtiden? Många här på forumet har säkert upplevt vad jag pratar om.

    Btw vem är tjejen du pratar om?

  25. #55

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Riktigt kul tråd som drar upp hur många minnen som helst, mycket känslor! Det är egentligen helt sjukt att ett internet forum kan ändra så mycket.


    Jag har haft så mycket kul och träffat så mycket ballt och intressant folk genom åren! Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte vill dra tillbaks klockan några år... Men tyvärr har var sak sin tid och det är väl bara att acceptera.


    Min passion för två hjul är fortfarande hög, jag kör bland annat motocross på motionsnivå och cyklar dirt lite då och då.
    Siktet är att kirra ett MC-körkort till nästa vår/sommar och i samma veva hämta nån leksak i form utav Supermotard eller 600'a. Jag kommer aldrig ge upp det tror jag.


    Bilintresset är även det på ohälsosam nivå, skinnar blocket iprincip varenda dag. Ska faktiskt iväg och titta på en rätt fet bil imon om allt går enligt planerna. Lovar att lägga upp bild i bil-tråden isåfall


    För att försöka hålla mig hyffsat kortfattad vill jag bara tacka alla personer som jag fått träffa genom detta forum för alla minnen ni givit mig. Samtidigt hoppas jag även att vi skall kunna få till lite fler minnen!

    You only live once, let's make the most out of it!

  26. #56
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    Grymt skrivet josef!
    MNF=magiskt!

  27. #57
    Citat Ursprungligen postat av Mx_Josef Visa inlägg
    Precis vad man vill läsa halv ett på kvällen när hjärnan kokar som mest! (Speciellt efter man glott halva sista säsongen av Lost) emotionell som fan!! hahahahaha

    Den dagen med slidern kommer tillbaka som en blixt. En av många precis som du sa. Bekymmersfria dagar som man hade på den tiden. Undra vad som var den hemliga ingrediensen som skapade den atmosfären var? Jag funderar ständigt på det. Undra om det är något man bara kan uppleva som barn eller om det kommer tillbaka till en någon gång i framtiden? Många här på forumet har säkert upplevt vad jag pratar om.

    Btw vem är tjejen du pratar om?
    Jadu.. främst va de nog att ingen försökte bli vuxen! Man va riktigt nöjd med vad man hade, och kunde njuta av de!
    Nu när man är på gränsen till att bli vuxen, 1000 jävla val framför sig, vissa ska plugga, vissa flytta utomlands, många har redan börjat tjäna pengar och med det kommer att man skall ha dyrare grejer, resa, flytta osv..
    Men på moppetiden var iaf jag och mina kompisar helt på samma nivå, alla gick i princip i samma skola, samma förutsättningar, samma hobby.. Å va framför allt, nöjda med det!

    (Agnes heter hon, skymtade dig på nån bild där ganska nyss, blev lite förvånad! Hon går ju elektrikerlinjen som jag gjorde, ensam om å vara söt på hela skolan liksom! Hahaha! )
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  28. #58

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Jag säger bara, WOW Josef. Snacka om att en så liten sak kan ha så stor betydelse, ett perfekt exempel på fjärilseffekten! Väldigt intressant läsning, jag hade inte tråkigt en enda minut till skillnad från andra långa texter!

  29. #59
    agnes anglén?

  30. #60
    Bra skrivet josef, har ett halvskrivet dokument på datorn. ska se om jag orkar skriva färdigt det någon dag

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in