1. #1

    Question orginal men går snabbare än 50km/h?

    hej!
    jag har en aprilia sr50 R factory (Direktinspruts modellen) och jag undrar en sak. för 1 vecka sen så gick min drivrem sönder och jag var tvungen att byta den så jag beställde grejerna jag behövde och bytte drivrem själv. när jag hade monterat allt igen och test körde den så gick den i 60-62 km/h. vet någon varför den gör det och som sagt den är helt orginal v-ringen är inte borttagen och den är cdi strypt. snälla behöver hjälp nu!!!

  2. #2
    Du har originaldelar monterade, men det kan vara så att dessa originaldelar är slitna och kan då ge upphov till högre effekt.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av louiz Visa inlägg
    hej!
    jag har en aprilia sr50 R factory (Direktinspruts modellen) och jag undrar en sak. för 1 vecka sen så gick min drivrem sönder och jag var tvungen att byta den så jag beställde grejerna jag behövde och bytte drivrem själv. när jag hade monterat allt igen och test körde den så gick den i 60-62 km/h. vet någon varför den gör det och som sagt den är helt orginal v-ringen är inte borttagen och den är cdi strypt. snälla behöver hjälp nu!!!
    Och dessutom behöver du inte vara orolig om polisen testkör för om de tar in den och ser att allt är orginal så får du tillbaka den utan någon böter!

  4. #4
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Ruboo Visa inlägg
    Och dessutom behöver du inte vara orolig om polisen testkör för om de tar in den och ser att allt är orginal så får du tillbaka den utan någon böter!
    Fel, om den går över 52 km/h måste man lämna in den till verkstad så får dom strypa ner den
    tror dock inte många poliser e så tjuriga
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #5
    Sen, bara för att den går i 60 betyder det inte att du ska åka i dessa hastigheter så håll dig till 45km/h!

  6. #6
    Kanske variatorringen som har blivit sliten? men kör i laglig hastighet så behöver du ju inte oroa dig
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  7. #7
    okej tack för alla svar men det är dags och ställa in den på service men jag undrar cad dom kommer att säga om de eller göra med den?

  8. #8
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Fel, om den går över 52 km/h måste man lämna in den till verkstad så får dom strypa ner den
    tror dock inte många poliser e så tjuriga
    På körskolan där jag tog mopedkortet så sa dom att om en moped går snabbare en vad den får gå med orginal sakerna på
    så gör det inget.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av louiz Visa inlägg
    okej tack för alla svar men det är dags och ställa in den på service men jag undrar cad dom kommer att säga om de eller göra med den?
    spelar ingen roll,

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    På körskolan där jag tog mopedkortet så sa dom att om en moped går snabbare en vad den får gå med orginal sakerna på
    så gör det inget.
    skillnad på vad en 50 årig moped instruktör säger och vad lagen säger, går den inte igenom besiktning får den inte användas på almän väg, och om dom toppar den och får upp den i 62 så går den inte igenom besiktning

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    skillnad på vad en 50 årig moped instruktör säger och vad lagen säger, går den inte igenom besiktning får den inte användas på almän väg, och om dom toppar den och får upp den i 62 så går den inte igenom besiktning
    Den måste lämnas in på auktoriserad verkstad och få ett intyg på att den är "original", när jag var på bilprovningen test körde dem aldrig moppen ens

  12. #12
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    skillnad på vad en 50 årig moped instruktör säger och vad lagen säger, går den inte igenom besiktning får den inte användas på almän väg, och om dom toppar den och får upp den i 62 så går den inte igenom besiktning
    Han är väll tammejfan inte bara utbildad för moped, morsan hade han när hon tog kör kort för typ 20år sedan, så de vore ju konstigt ifall han säger en sak sen är det en annan.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in