1. #1

    El-cykel? Bensindriven-cykel?

    Tja!

    Har haft mycket tankar angående detta med Hjälpmedel på cykel. Tillexempel Elcykel? Den får gå max 25km/h med eldriften som hjälper till. Det behövs ingen försäkring på den, och du behöver inget kort.

    Då kommer frågan, då borde väl det inte vara något fel med en liten motorsågsmotor som hjälper till lite granna? Precis som en El cykel? Den kan inte driva själv, men den hjälper till en massa när du trampar själv! Och hur ofta trampar man som en jude för att cykla fortare än 25~30? Har mailat Transportstyrelsen om denna fråga, men vill även ha svar från andra håll oxå
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  2. #2
    Exnars avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    245
    Går inte! Förbränningsmotor får ej användas, på cykel eller annat lekfordon.
    jag själv ville ha en kickbike med bensinmotor, men det var inte godkänt även om den max gick i 6 km/h;(

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Exnar Visa inlägg
    Går inte! Förbränningsmotor får ej användas, på cykel eller annat lekfordon.
    jag själv ville ha en kickbike med bensinmotor, men det var inte godkänt även om den max gick i 6 km/h;(
    Ja, men den drev då helt av sig själv, eller hur? Nu äre så att jag kommer cykla som vanligt med en motor som bara hjälper. Inte driva fordonet själv
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Ja, men den drev då helt av sig själv, eller hur? Nu äre så att jag kommer cykla som vanligt med en motor som bara hjälper. Inte driva fordonet själv
    Så du tror att den inte kommer driva någonting om du inte trampar?

  5. #5
    Exnars avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    245
    Får inte ha förbränninsmotor över huvudtaget!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Exnar Visa inlägg
    Får inte ha förbränninsmotor över huvudtaget!
    Fyfan :/
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in