1. #1

    dt50mx konstigt ljud

    tjena, min dt50mx har börjat me ett konstigt ljud i övre varvregisterna. de va efter att jag hade planat toppen ca 1mm i svarv (riktigt gjort) o satte på toppen igen med gamla topppackningen som ljudet började komma, tippar på att de kommer vid ungefär 6,5k varv, då kommer det ett ljud nere från cylindern som liknar det när man prasslar/skakar i aluminiumfolie? vad kan de va, när den sedan är uppe i temp o man varvar upp den till det i växel så typ tappar den lite kraft under tiden ljudet kommer...
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  2. #2
    byt pckning och dra åt topplocket så det tätar? mitt förslag men är osäker på det

  3. #3

  4. #4
    det tror jag hade en skoter som gick varm så toppen vart vin och den tätta inte så den lätt lite väsande och tappa kraft . men byt pakcningen tillen pappers och dra åt så blir det förhoppnings vis bra

  5. #5
    Planat 1mm ifrån original med 4mm hög kant på förbränningsrummet, eller vad? Vad har du för cylinder etc?

  6. #6
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    svarvat snett kanske förresten ?

  7. #7
    1mm från org topp ja, cylinder orginal, snett, neee, redigt gjort sa jag ju, o om de nu blev snett men anlagsytan e helt plan på toppen iaf ^^

    iaf, bytte o provade me avgasmassa som topplock. väsande ljudet kvarstår och kommer nästan lite tidigare i varv, + att jag märkt att effekt tappningen sker ej regelbundet, bara ibland, speciellt när motorn är varm...
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  8. #8
    BUMBP, kan membranet ha ngt med effekt tappning o göra på högre register??
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in