1. #1

    udda avgasrör, avstrypning med bild

    Hej,

    skulle verkligen behöva hjälp med ett annorlunda avgasrör, det gäller en puch korado en av de första eu mopederna. fick för mig att jag skulle strypa av sommar landets moped, funderade lite och det jag kom fram till är att avgasröret måste vara det som är mest stryp. puch koradon ser ut som en klassisk gammal moped en cylinder på 50 cc dock men inga adra konstiga strypnijgar..

    jag skruvar loss avgasröret och öppnar mynningen då det ite finns någon strypning i själva inblåset i avgasröret som det brukar vara, i mynningen ser jag en kon format sak jag lyfter ut var inga konstigheter där, sedan ser jag 3 muttrar jag skruvar upp lite längre in i avgasröret, sagt och gjort jag drar sean ut ekipaget ut kommer ett lång lång rör. min tanke är att jag bara tar ut allt det där som hindrar avgaserna att blåsa ut fritt, men då är juh hela insidan av avgasröret tomt, var det det som var strypningen tror ni eller ska man göra något med det där röret jag drog ut, typ göra större hål i ena änden av inre röret men då är det juh trots allt fortfarande ett hinder, om jag drar ut allt och lämnar det tomt bara sätter på locket borde jag kanske proppa avgasröret med dämpull eller glasfiber hadde jag tänkt mig lättare att mosa ner och fylla..

    kommer att ladda upp bilder i morgonså ni ser vad jag menar..

    kom med förslag och upplys mig gärna hur jag ska strypa av detta.

    Med vänlig hälsning,
    Senast redigerat av Spex00 den 2013-07-08 klockan 11:22.

  2. #2
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av Spex00 Visa inlägg
    Hej,

    skulle verkligen behöva hjälp med ett annorlunda avgasrör, det gäller en puch korado en av de första eu mopederna. fick för mig att jag skulle strypa av sommar landets moped, funderade lite och det jag kom fram till är att avgasröret måste vara det som är mest stryp. puch koradon ser ut som en klassisk gammal moped en cylinder på 50 cc dock men inga adra konstiga strypnijgar..

    jag skruvar loss avgasröret och öppnar mynningen då det ite finns någon strypning i själva inblåset i avgasröret som det brukar vara, i mynningen ser jag en kon format sak jag lyfter ut var inga konstigheter där, sedan ser jag 3 muttrar jag skruvar upp lite längre in i avgasröret, sagt och gjort jag drar sean ut ekipaget ut kommer ett lång lång rör. min tanke är att jag bara tar ut allt det där som hindrar avgaserna att blåsa ut fritt, men då är juh hela insidan av avgasröret tomt, var det det som var strypningen tror ni eller ska man göra något med det där röret jag drog ut, typ göra större hål i ena änden av inre röret men då är det juh trots allt fortfarande ett hinder, om jag drar ut allt och lämnar det tomt bara sätter på locket borde jag kanske proppa avgasröret med dämpull eller glasfiber hadde jag tänkt mig lättare att mosa ner och fylla..

    kommer att ladda upp bilder i morgonså ni ser vad jag menar..

    kom med förslag och upplys mig gärna hur jag ska strypa av detta.

    Med vänlig hälsning,

    en såndär puch har ju i princip bara ett rör ut från cylinder och ihop med ljuddmparen. Det du plockat ut är ljuddämpren.

    såhär funkar en riktigt byggd avgaspipa


    det blå är luften, som blandas med bränslet som sedan blir grönt, som sedan antänds och åker ut i röret som grått. Pilarna visar pulserna som trycker tillbaka dom gröna färskgaserna som åker ut en bit i pipan.
    För att vinna effekt ska allt bränsle man stoppar in förbrännas, men eftersom din moppe just är en moppe o inte ska ha så mycket effekt så har man totalt skitit i att göra en bra pipa, utan den som sitter på är bara en skorsten som leder ut avgaserna.

    kan hända att din moppe går bättre om du rensar röret, men mest troligt är att den bara skulle låta mer.
    ett trimrör till domdär finns säkert på 1977mopeds.com

    Hoppas du är nöjd med svaret!

  3. #3
    tack låter jätte bra och utförligt, tror dig att det är en dämpare också det där röret så jag snurrar runt lite dämpull och skruvar ner den igen, dock har jag tittat på den där koniga saken den tar jag bort den tror jag helt klart stoppar avgasflödet kommer bilder med här den är helt onödig funktinellt, sen undrar jag om man borrar upp några fler hål på toppen av dämparen finns två där nu, borde det då ge lite högre effekt ?

    Med vänlig hälsning, Namn:  image.jpg
Visningar: 244
Storlek:  93,2 KBNamn:  image.jpg
Visningar: 263
Storlek:  86,9 KBNamn:  image.jpg
Visningar: 243
Storlek:  97,2 KB

  4. #4
    så vad tror ni, om ja låter bli den koniga saken ( densom är den tredje från vänster) och tror ni jag behöver borra några fler hål i dämpren för effekt ( den sista bilden ? )

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in