1. #1

    rattlås (skadegörelse)

    hej alla kunniga,

    det är så hör att några har stulit mopeder under natten i vår källare min aerox är den enda som stog kvar och några motorcycklar.

    tändningslåset är helt sönderborrat men rattlåset är fortfarnde låst, hur gör jag för att reparera detta ? snälla behöver verkligen hjälp med detta då jag inte använder bilen till jobbet utan det blir denna underbara trimmade roxx.

    Med vänlig hälsning,

  2. #2
    Ta en mejsel och hammare och slå sönder hela täningslåset finns inga andra val tyvärr, att försöka skruva ut täningslåset är inte möjligt :/
    Braap Braap

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    Ta en mejsel och hammare och slå sönder hela täningslåset finns inga andra val tyvärr, att försöka skruva ut täningslåset är inte möjligt :/
    Okej. Förstör man inye styrlåset då och möjligheten att skruva på nytt tändningslås ? Ska skruva bort alla kåpor fram snart och titta hir det ser ut..

    Tack för infot..

    Mvh

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Tändningslåset sitter fast med 2st nitarm slipa bort dom o ryck väck skiten annars
    okej har en dremel hemma, men om jag slupar bort det och tar växk hela allt, släpper rattlåset då.. kan jag skruva på nytt lås sen eller är det förstört ?

  6. #6
    skriver på min ipad missar några bokstäver ibland haha

  7. #7

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in