1. #1

    Aprilia sx50 startar inte

    Behöver hjälp, Kapade bort pluggen i kröken och bytt munstycke. Nu startar inte mopeden. Provade starta efter ingreppet i röret och den startade fint (varvade ganska bra ).
    Sen skulle jag byta munstycke och efter detta gick den bara en liten stund för att sedan dö. Trodde jag satt dit för stort munstycke så därför gick jag ner i storlek, men icke sa nicke.
    Om jag ger den en liten sup så går den på det lilla den får men sen så är den död. Nu har jag bytt tillbaka till munstycket som satt i den från början, men fortfarande inget.
    Har jag glömt något? Kan bränslekranen (vaccum) har lagt av så det är därför han inte får soppa?

  2. #2
    Du kan ha böjt flottörnålen och därför släpper den inte in någon bensin alls i förgsaren
    Braap Braap

  3. #3
    Nu har jag kollat flottörnålen och allt ser fint ut, inget böjt eller så.
    Kan man kolla på något sätt om funktionen på vaccumkranen fungerar?

  4. #4
    Ja, ta loss bensinslangen + vaccum ifrån förgasaren och sug i vaccum slangen då skall det komma bensin ur bensinslangen.
    Braap Braap

  5. #5
    Oj nu skäms jag..., jag hade ju lyckats med konststycket att byta plats på slangarna.
    Nu går den , tack för hjälpen.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av aprilia sx50 Visa inlägg
    Oj nu skäms jag..., jag hade ju lyckats med konststycket att byta plats på slangarna.
    Nu går den , tack för hjälpen.
    Inga problem, Haha den tabben har man ju lyckats med ett par gånger hehe! Skönt att den funkar iallfall
    Braap Braap

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in