Ämne: Trimma Rieju

  1. #1

    Trimma Rieju

    Skaffat mig en Rieju Smx nyligen och nu till den roliga delen trimma!
    Aja men är inte så inne i just dom här motorerna och jag tänkte skaffa en cylinder som jag slipper byta vev till så jag tänkte på nån 70-75cc för ska man upp på 80cc äre väll vev som gäller?

    men ungefär så här hade jag tänkt
    kom gärna med förslag vad för delar som funkar bra och jag vill inte lägga ut för mycket pengar.

    Top performance 75cc kit ( eller metra kit 70cc)
    21mm förgasare eller 24mm(hjälp gärna)
    vforce 3 reeds
    Turbo Kit avgassystem
    original koppling med malossi hårda fjädrar

    Tacksam För svar!
    Senast redigerat av yamahadt91 den 2013-06-29 klockan 02:40.

  2. #2

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    långshyttan
    Inlägg
    104
    airsal 70 sport, 21mm pwk förgasare med passande insug, ostypt membran, tk rör/yasuni r2, sportluftfilter, malossi kopplingsjfädrar.

  3. #3
    Vev behöver du byta om du ska köra med någon vass cylle, du kan säkerligen köpa dig en slö 80cc oh de kommer funka.
    Det bygger ju på att org veven är i bra skick med.
    Senast redigerat av mickeidiket den 2013-06-29 klockan 13:14.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  4. #4
    Utgår från att mopeden är relatvit ny. Förutser därför att originalveven är i gott skick. Standardveven som sitter i Am6:an (Am7 i detta fall, samma skit typ) är det faktiskt väldigt bra kvalité på och klarar i princip vilken setup som helst. Du kan spara ett par tusenlappar på att enbart byta ramlager till c3.

  5. #5

  6. #6
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jag körde ju slut på min vev med en lätt filad Airsal 75cc... Så jag litar inte så mycket på dom!
    Lätt filad cylle för dig, är ju Proffs filad för andra personer... Så klart den tog en smäll..

  7. #7
    då tror jag det blir en Top performance 80cc eller 75cc? men vilken förgasare 24mm?
    Senast redigerat av yamahadt91 den 2013-06-29 klockan 14:51.

  8. #8

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in