1. #1

    Vilket trim har jag på SpeedFight2?

    Har fått tag på en SF2 -02 till dottern, tyvärr(?) är den trimmad och jag vill inte att hon kör trimmat.

    Den går i 70-75 km/h och det är lite mycket tycker jag, så över till själva frågan:

    Hur vet jag vad för trimm jag ska återställa för att få ner farten, eller jag ska köpa en fartbegränsare? Och om jag köper en fartbegränsare, blir moppen laglig då?

    Kan tänka mig en fartbegränsare jag kan stänga av när jag lånar den....

    Har aldrig meckat med EU-moppe innan (fanns ej på min tid), så jag är nybörjare på detta.

  2. #2
    ebroxs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    200
    Fartbegränsare skulle funkat , men dom är inte lagliga ! Den kan väl vara trimmad med vad som helst, så de är svårt och säga.. Men vanligast är väl att man stryper av den (stryplista finns nog någonstans här på forumet), trimkrök, vikter eller fjädrar mm. Du borde nog kunna ta dig en titt på cylindern också för att se om de sitter original grejer.

  3. #3

    Huvudet på spiken!

    Citat Ursprungligen postat av ebrox Visa inlägg
    Fartbegränsare skulle funkat , men dom är inte lagliga ! Den kan väl vara trimmad med vad som helst, så de är svårt och säga.. Men vanligast är väl att man stryper av den (stryplista finns nog någonstans här på forumet), trimkrök, vikter eller fjädrar mm. Du borde nog kunna ta dig en titt på cylindern också för att se om de sitter original grejer.
    Precis vad jag trodde om fartbegränsaren.

    Stryplistan har jag hittat och den ger mig en idé om var jag ska kika förstås.
    Det största problemet är att jag inte tror jag ser skillnad på vad som är original och trim.... Hur ser polisen skillnad?

  4. #4

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in