Ämne: Rieju drac

  1. #1

    Rieju drac

    Tja


    Jag undrar om en Rieju Drac(30 moppe) håller bra?, Dvs. int krånglar nå mkt i motorn eller i växlarna m.m?
    Jag vet att Rieju har haft(har?) problem med sin el på sina moppar, stämmer det?

    Är dem bra överlag eller är det bara en skit moppe som int håller för ngt?

    Langa snabba svar så bli ja lycklig!

    Vet ej om det var rätt avdelning att lägga tråden i, så ni behöv int klaga på det!

    Mvh

  2. #2
    Bra kaviltet både chassi och motormässigt, men sen beror det ju självklart på hur ägare innan har vårdat moppen och hur du vårdar den.

  3. #3
    Jag har en 01a Rieju Drac RR (30 - moppe) och den är i super skick! Mycket tack vare att förra ägaren/ägarna har skött den ordentligt och haft den i varm garage osv. Nu är min motor lite nyare än 01 men den är också i jättebra skick.
    Rieju är absolut ingen skit moppe som du frågade. När det kommer till cross moppar så är det väl just Rieju,Derbi och Beta osv som ligger på toppen angående kvalitet och bra motorer osv!

  4. #4
    okej tack för svaren!

  5. #5
    har en drac -03 (dock EU, men fortf 1kw original) som ehmm ja... den går i alla väder och startar oftast på första kicken. ramlat me den x antal ggr pga dåligt vägunderlag, skogskörning men de enda som blivit skadat e repor i lacken å snett styre men då for ja ner i en håla me framdäcket i 60-65 me låst framhjul gjorde ont även om de va en åker kan ja berätta xd

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in