1. #1

    konvertera hyper till etanol/annat bränsle ?

    hade tänkt konvertera till etanol men efter läst vad casal skrivit så skrev han om jag någonsin bytte tillbaka så skulle vev/lager osv rasa ihop och känner mig lite skeptisk nu för de :S


    är de någon här som är kunnig och kanske gjort de innan som skulle kunna vara snäll och hjälpa mig?






    setup
    koso 28
    stage 6 R/T membran
    barikit 77
    pr 70 thrower
    mvt analog



    Kod:
    
    Om du skulle ångre dig och vilja gå tillbaka till bensin så måste du byta cylinder, ramlager och 
    vevparti för att alla lagerbanor slits upp till ett större spel med oljan. Minns inga detaljer om 
    cylinderloppet dock, men oljehinnan skulle försvinna och det kommer troligen resultera till ras. 
    Men på 4-taktare kan man byta fritt för att där har man ingen olja i bensinen.



    http://www.twostrokerider.se/levande...casal-lar-ut-/

  2. #2
    Har faktiskt aldrig hört talas om detta problem. Dock ska man tänka på att använda en olja som funkar med bränslet. Det står på oljebehållaren om den är anpassad för E85. I övrigt så är det bara i med större munstycke, ca 20-30 procent större, och köra.

  3. #3
    förlåt att ja använder tråden. men är det verkligen bara större munstycke och en olja som klarar e85 som behövs? O.o trodde man behövde byta tändstift å massa annat mög xD

  4. #4
    fattar de och kommer antagligen få byta tändstift elr?

    men tänkte mer på de som står där och hur mycket man tjänar på de

  5. #5

  6. #6
    Precis, annars blir det inget mer effekt. Grejen med E85 är att den är på 104 oktan och altså inte spikar/knackar lika lätt. Det gör att man kan köra med mer förtändning vilket ger mer effekt. Men det ger ju inga enorma siffror.... En annan fördel är att det kyler mer.

  7. #7
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Precis, annars blir det inget mer effekt. Grejen med E85 är att den är på 104 oktan och altså inte spikar/knackar lika lätt. Det gör att man kan köra med mer förtändning vilket ger mer effekt. Men det ger ju inga enorma siffror.... En annan fördel är att det kyler mer.
    -till en viss gräns. har man för mycket förtändning kommer motorn bara att gå sämre. annars korrekt det du skriver. bör tilläggas att man även kan köra högra kompression innan motorn spikar.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in