1. #1

    Beta går inte riktigt

    Tjena, har en Beta RR 08 med dragen plugg som jag var ute och körde i skogen med och när jag var på väg hem började den "Böa" det gick inte att varva upp den eller gasa för då dog den. En kompis sa att den hade ett för stort munstycke (hade 108) så jag testade att byta ner mig till 100 och när jag skulle starta den efter så var den riktigt svår startad. Men när jag fick i gång den så var det som om jag hade full gas den varvade fullt och sen dog. Har fortförande sammaproblem? någon som vet vad felet är?

  2. #2
    Kan ha kommit in skit i förgasaren, kan sitta i fel munstycke (svårt för oss att veta vad du ska ha för något då du inte skrivit din setup), men det troligaste är att en packbox har trillat loss. Hände samma sak med mig för ungefär en månad sen, vi hade provat allt; rengjort förgasaren, bytt
    elprylar, väldigt mycket motormässigt, så jag frågade lite experter och det enda möjliga de kom på var att packboxarna hade trillat av. Jag bestämde mig för att klyva motorn och kolla, och japp, det var en packbox som hade trillat av. Bytte alla och nu startar den på första kicken -20 med handen och oändlig tomgång. Angående det där att den gasar av sig själv är förmodligen trottelnålen som hängt sig, kolla den.

    Lycka till!

  3. #3
    Om den gick bra förut och inte nu så har det inget att göra med att du har förlitet munstycke. Någon packning vid förgasarn/insuget kanske har gått sönder så att den tar in tjuvluft?

  4. #4
    okej tack för svaren för gå ut och kolla detta imorgon

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in