1. #1

    Problem med Ch racing

    Tjena, som rubriken lyder har jag problem med min moppe. min ch är helt orginal förutom dragen plugg och 100munstycke (har funkat innan med det så vill inte ha några onödiga kommentarer om att jag ska ha mindre munstycke).

    går som den ska i tre minuter sen är det som man får bensin och dör helt enkelt. för att få igång den får jag vänta i 5min typ, kicka och långsamt varva upp den. sen kör jag ytterligare tre minuter o samma sak händer. Att det är ett förgasarfel är ganska tydligt i mina ögon, men vad exakt?

    membran o insug är det inget fel på. rengjort förknasaren. testat med att ge den mer/mindre bensin o luft men inget har gett mig något resultat.

  2. #2
    Ditt tändstift/cdi/tändplatta kan gjort sitt, Och när den blir varm så dör den helt enkelt
    Braap Braap

  3. #3
    När den dör, Har du testat att skruva loss tändstiftet och hälla i en skvätt soppa direkt i cylindern? testa det, och startar den inte då så börja felsöka det jag skrev där uppe^
    Braap Braap

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    När den dör, Har du testat att skruva loss tändstiftet och hälla i en skvätt soppa direkt i cylindern? testa det, och startar den inte då så börja felsöka det jag skrev där uppe^
    thanks m8!

  5. #5

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in