1. #1

    Framlampa, bromsljus tuta, ur funktion

    Hejsan!
    Har rivit ner min Piaggio Typhoon och renoverat och börjat
    montera ihop den.
    problemet jag nu stött på är att framlampan + park ljus
    signalhorn och bromsljus inte fungerar.
    Nya glödlampor monterade och nya brytljuskontakter till bromsljus.
    Alla knappar är kontrollerade och bytta så dessa ska fungera.
    Hade haft en "kabelbrand" som jag åtgärdade och bytte kablar då dem legat och nött på varran.
    Elstart fungerar trots att bromshantagen inte vidrörs.

    någon som har en fundering på vad som kan vara orsak skriv gärna, tacksam för alla svar.

    Med vänlig hälsning, von_holm

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Von_holm Visa inlägg
    Hejsan!
    Har rivit ner min Piaggio Typhoon och renoverat och börjat
    montera ihop den.
    problemet jag nu stött på är att framlampan + park ljus
    signalhorn och bromsljus inte fungerar.
    Nya glödlampor monterade och nya brytljuskontakter till bromsljus.
    Alla knappar är kontrollerade och bytta så dessa ska fungera.
    Hade haft en "kabelbrand" som jag åtgärdade och bytte kablar då dem legat och nött på varran.
    Elstart fungerar trots att bromshantagen inte vidrörs.

    någon som har en fundering på vad som kan vara orsak skriv gärna, tacksam för alla svar.

    Med vänlig hälsning, von_holm
    Får väl börja med en dum fråga: har du kollat säkringar? Hur många sitter det? Varför hade du kabelbrand? Om säkringarna är hela, så fär du väl mäta dig fram till var strömmen slutar komma. Börja vid batteri och följ fram till säkringar och vidare till reglage osv. Kolla oxo jordpunkter till framgaffel, baklus osv.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Får väl börja med en dum fråga: har du kollat säkringar? Hur många sitter det? Varför hade du kabelbrand? Om säkringarna är hela, så fär du väl mäta dig fram till var strömmen slutar komma. Börja vid batteri och följ fram till säkringar och vidare till reglage osv. Kolla oxo jordpunkter till framgaffel, baklus osv.
    Hej!
    har fått för mig att det bara finns en säkring på dessa och den är hel.
    Köpte mopeden med kabelbranden så vet tyvärr inte. Kan något annat vara utdlagen i samband med kabelbranden och ev " kortslutning"?
    får prova mäta litegrann.

  4. #4
    kan säga en sak som varken jag eller kompiens farsa får ihop, för att ha bromsljus måste man ha oljetanken inkopplad och inte ha den tom för då funkar inte bromsljuset

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    kan säga en sak som varken jag eller kompiens farsa får ihop, för att ha bromsljus måste man ha oljetanken inkopplad och inte ha den tom för då funkar inte bromsljuset
    Oljetanken inkopplad....? Du menar nivågivaren, som jag antar finns? Eller menar du att själva tanken måste sitta fast där? Jag tror hur som helst att det är nåt jordfel...

  6. #6
    Ska prova att fylla tanken och gå igenom jorden, tackar!

  7. #7
    Sådär! Nu funkar tuta och bromsljus!
    dock inte bakljus och framljus samt instrumentbel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in