1. #1

    Keeway Matrix startar inte

    Hej!

    Har grejat lite med en kompis Keeway Matrix 08 han körde den till affären förra veckan så dog den bara precis som att den inte får bensin upplevde han det som. Jag lossa stiftet blött va det väldigt blött lossa förgasaren kolla om det va skit i den men det va det inte. Han tyckte kompen va sämre i motorn än innan men jag tyckte den skulle starta på det men rev av cylindern för att kolla så det inte va något fel. såg inget konstigt men han beställde ny kolv ändå trots att mopeden bara gått 200 mil montera kolv och nya packningar men startar ej. Testa lite startgas i förgasaren den tänder till men den går inte fin gnista har den med. Så den får bensin den har gnista men starar ej någon som har förslag på vad det kan vara?
    Min fundering är cdi boxen men den har ju gnista. Mopeden har bara gått 200 mil
    Senast redigerat av Biffen79 den 2013-01-21 klockan 20:17.

  2. #2
    Hej Biffen,

    Det låter som om din CDI ändå har gett sig, det händer att cdi/tändspole ger sig ibland. Fast än gnista kommer, så kommer den otajmat och maskinen startar inte.

    Kan dessutom vara din reedventil eller packboxarna runt vevpartiet som inte är helt hundra.

    Vi har detta kit för dig annars:
    http://www.racing-planet.se/reservde...535827bed7ede7

    MVH
    Patrik

  3. #3
    Att mopeden slutar funka efter bara 200 mil är skumt, Har den stått länge?
    Braap Braap

  4. #4
    Brukar ju hända, fick byta CDI och tändspole på min kina maskin trots den bara hade stått över vintern.. Kvalitén i elektroniken e inte alltid 100 på dom kina maskinerna..

  5. #5
    Hej

    av en renslump kom vi på vad det va med mopeden det var tändningslåset av en ren slump drog vi ur kontakten kompisen kicka och moppen starta så det är nytt tändningslås som gäller. Så nu får det bli nytt sådant verkar som kvalitén inte är på topp på dessa Kina moppar men tur att man kom på vad det var i alla fall

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in