1. #1

    HJÄLP koppling!

    Skulle byt fjädrar till kopplingen för den slirade..när jag tagit bort locket som fjädrarna sitter i så sitter det ju en mutter.. den går inte att rubba... men skruva dit dom nya fjädrarna och testa koppla.. och det är bara ena sidan som kopplar.. den andra sidan kopplar väldigt lite.. vad kan felet vara !?

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    på vilken motor och förklara bättre om vad du har bytt
    på AM6 motor.vet ju inte vad allt heter.. bytte kopplingsfjädrar.. muttern i mitten sitter fast, vet inte om man måste lossa den. ena sidan av "locket" där fjädrarna sitter kopplar, men inte andra sidan.. fattar du nu =) ?

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    muttern i mitten grovinställer du bara kopplingsvajern. den är ett helt annat kapitel

    du behöver inte ta bort nå mer än fjädrarna när du bara ska byta fjädrar. bort med fjädrarna, på med dom nya. du behöver inte ens ta bort tryckplattan och lamellerna.

    har du bytt alla 4 fjädrarna?
    Har bytt alla fjädrar... men säg så här.. dela locket där fjädrarna sitter i 2 delar.. på varje sida sitter 2 fjädrar... och på ena sida kopplar det och på andra kopplar det jätte lite.. det är det som är problemet.. vet inte om det är dåligt för motor/kopplingen.. eller om det gör så den slirar..

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    kolla så tryckpinnen bakom tryckplattan inte är sne
    det ären inte.. men det är väl en kula där innanför ? kan det vara slut ?

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    kulan har inge me de att göra. har du skruvat åt alla fjädrarna lika hårt?
    ja, ska jag testa att låssa på den sidan som knapp kopplar ?

  10. #10
    Exnars avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    245
    NEJ lossa inte på några skruvar. De ska vara skruvade så långt ner det gåååår!
    Kanske olika hårta kopplingsfjädrar?

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Exnar Visa inlägg
    NEJ lossa inte på några skruvar. De ska vara skruvade så långt ner det gåååår!
    Kanske olika hårta kopplingsfjädrar?
    funkar ju på ena sidan ... btw kan det bero på att växelarmen sitter fel ?

  12. #12
    Exnars avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    245
    Skulle inte tro det men ta loss dom och försök trycka ihop fjädrarna och känn fall de är olika hårda.
    Kan blivit problem vid tillverkning så de kanske ej tillräckligt härdade.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Exnar Visa inlägg
    Skulle inte tro det men ta loss dom och försök trycka ihop fjädrarna och känn fall de är olika hårda.
    Kan blivit problem vid tillverkning så de kanske ej tillräckligt härdade.
    okej, ska kolla i mörrn

  14. #14
    Hade jag varit du så hade jag tagit bort allting, ta ut fjädrarna igen, ta bort tryckplattan och se om någonting ser dåligt ut, byt gärna lamellerna, stora muttern i mittern kan sitta som faan och då kan man behöva något som håller i så inte "korgen" snurrar och en mutterdragare

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av robinpalesjo Visa inlägg
    Hade jag varit du så hade jag tagit bort allting, ta ut fjädrarna igen, ta bort tryckplattan och se om någonting ser dåligt ut, byt gärna lamellerna, stora muttern i mittern kan sitta som faan och då kan man behöva något som håller i så inte "korgen" snurrar och en mutterdragare
    är nya lameller ^^ ska testa i mörrn

  16. #16
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Bara de kopplar fritt så äre ju okey? Fjädrarna slits ju ner när du börjar köra.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Bara de kopplar fritt så äre ju okey? Fjädrarna slits ju ner när du börjar köra.
    okej, men tror du inte det börja slira ?

  18. #18
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Det får du se då, gör den det lika bra att riva ner kopplingskåpan igen då å lägga en bricka på den gamla brickan så fjädrarna blir styvare...

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Det får du se då, gör den det lika bra att riva ner kopplingskåpan igen då å lägga en bricka på den gamla brickan så fjädrarna blir styvare...
    oki

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in