1. #1

    smällande ljud från motor yamaha DT

    tjena!
    har en gammal DT mx och jag har bytt till ett malossi högkomp topplock och efter det så har det börjat typ smälla till lite då och då när man står och gasar med halv fullgas likaså när man kör. Det låter typ som att kolven slår i topplocket men hade den gjort det hade ju inte kolven varit hel så vet inte vad det är för ljud? Detta ljud fanns inte med original topplock vad jag minns iallafall (var ett tag sen jag bytte X)

    övrig setup: 5.5 hk cylinder och 21mm fögge

    //matte!

  2. #2

  3. #3
    okej men om den spikar ska jag då testa med ett större munstycke?

  4. #4
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Äre int Tändningen som skall justeras då...

  5. #5
    aah okej men hur gör man det har aldrig gjort det?

  6. #6
    Tändningen är inte ens justerbar på DT50MX.

    Hur går moppen? Bättre/sämre/lika som med originaltoppen?

  7. #7
    okej , moppen går bättre med malossi toppen, den blev lite starkare. moppen går hur bra som helst vill bara vet vad det är som låter?

  8. #8
    Varifrån låter det?

  9. #9
    kan inte redigt höra vart ifrån det kommer :/ men ska byta tillbaka och se om ljudet kvarstår.

  10. #10
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    jag har varit med om att kolven slår i tändstiftet, och kolven var hel. Du kan ju kolla genom att lägga en klutt med modellera/liknande och dra på toppen så ser du hur nära tändstiftet går.

    för att kunna justera tändingen måste man fila upp hålen på tändplattan, har en sån att sälja om det är intressant.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    jag har varit med om att kolven slår i tändstiftet, och kolven var hel. Du kan ju kolla genom att lägga en klutt med modellera/liknande och dra på toppen så ser du hur nära tändstiftet går.

    för att kunna justera tändingen måste man fila upp hålen på tändplattan, har en sån att sälja om det är intressant.
    okej tack för tipset ska kolla det
    tror inte det är något med tändingen så är inte intresserad just nu men hör av mig i pm isåfall

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in