1. #1

    Passar Org clippsen till Polini 70cc ? Snälla snabbt svar dom som vet!

    Som rubriken Lyder, passar Org Clipps till min polini sport 70 cc ? eller någon som vet vart man kan beställa ?

  2. #2
    bara att testa, sitter båda som dom ska så är det okej, dom måste sitta i spåret.. om dom inte sitter riktigt kan det gå illa till för lilla cylindern


    EDIT: dom får inte sitta alldeles för "slappt" heller.

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Du ska alltid ha nya kolvclips.
    Antar att du har 10mm originalkolv och det är 10mm på polini sport så ska det passa.
    men hur länge det håller kan man undra om du använder dom gamla.
    jag hade mina original klips på min polini sport en gång.. funkade fint.. sålänge dom inte är böjda och mjuka..

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Visst det kan funka. men en vacker dag så ångrar du det.
    Det kostar 20 kr för att vara på säkra sidan..
    hehe aah maybe that. sätt på 2 på varje sida så håller det bättre

    Men men, köp nya som Zätabooi säger

  7. #7

  8. #8
    Hittade inga twostroke, kan ni linka ?.Borrning: 47 mm
    Kolvbult: 12 mm är Kolven 12 mm då ?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Poternejm Visa inlägg
    Hittade inga twostroke, kan ni linka ?.Borrning: 47 mm
    Kolvbult: 12 mm är Kolven 12 mm då ?
    Kolven är inte 12mm.. kolvbultshålet på kolven är 12mm.

    räcker att du åker ner till en moped butik och frågar om dom har eller om dom kan beställa.

  10. #10
    aha så det är 10mm kolv med andra ord då borde iaf org passa, men dom kostar ju inte många kr styck, men måste ha det innan den 24 får åka ner till moppebutiken här i alingsås imorgon o kolla !

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Poternejm Visa inlägg
    aha så det är 10mm kolv med andra ord då borde iaf org passa, men dom kostar ju inte många kr styck, men måste ha det innan den 24 får åka ner till moppebutiken här i alingsås imorgon o kolla !
    asså.. om jag säger det på ditt sätt då.. det är 12mm, både kolven och kolvbulten.. men gör såhär.. Ta med dig kolven så dom får kolla på den och mäta osv.. mycket enklare

  12. #12

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Poternejm Visa inlägg
    aha så det är 10mm kolv med andra ord då borde iaf org passa, men dom kostar ju inte många kr styck, men måste ha det innan den 24 får åka ner till moppebutiken här i alingsås imorgon o kolla !
    Samma storlek på kolvarna, bara att kolvbulten är 12mm, alltså så måste du ha en ny vev (12mm) annars passar inte kolven.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Samma storlek på kolvarna, bara att kolvbulten är 12mm, alltså så måste du ha en ny vev (12mm) annars passar inte kolven.
    fast kolvbulten ska vara 12mm

  14. #14

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Poternejm Visa inlägg
    fast kolvbulten ska vara 12mm

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in