Sidan 3 av 3 Första 123
  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    Låter som din cdi är trasig på något sätt faktist Om du har pengar så lämna in den till någon verkstad och förklara läget för dom, för just el systemet är rätt komplicerat om man inte vet vilken kabel som är vilken osv
    Hmm, fast om CDI är trasig på något sätt eller "glappig" så borde det väl bara vara att köpa en ny och klämma fast den och sedan sätta in kontakten med alla sladdar som hör till?

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av mischa Visa inlägg
    Hmm, fast om CDI är trasig på något sätt eller "glappig" så borde det väl bara vara att köpa en ny och klämma fast den och sedan sätta in kontakten med alla sladdar som hör till?
    Ja det har du rätt i men om det är så att din cdi är okej så är det väldigt bortkastade pengar, Nu vet jag inte vad en cdi kostar till en baotian men till tex en yamaha aerox kostar dom runt 5-800 kr dom pengarna antar jag att du heldre behåller men det ligger ju iförsig en j*vla massa baotian delar ute på blocket köp en billig där
    Braap Braap

  3. #63
    Fast om jag tänker rätt så leder den svart/vita kabeln till CDI information från sidostödet, larmet och tändningslåset. (Något mer?) Om jag drar ut denna kabeln från CDI och det då går att kicka igång den borde info från sidostöd/tändningslåset/larmet vara störande för att få igång motorn. Hade det inte fungerat även om kontakten är ur/i CDI kan man misstänka att CDI är problemet. Förutsatt att det nu är det elektriska som tjorvar. Om jag drar ur kontakten från sidostödet (som jag inte har hittat då jag tror att kabeln från sidostödet är ihop tvinnat med fortsättningen till tändningslåset) och det fortsätter att vara ett problem med den godtyckliga startförmågan återstår tändnigslåset. Alt. godtyckligheten upphör och då känns det som om sidostödet är problemet (måste det egentligen finnas en kännare på sidostödet? Räcker det inte med knappen vid styret?). En joker i sammanhanget är då larmet slutligen.

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av mischa Visa inlägg
    Fast om jag tänker rätt så leder den svart/vita kabeln till CDI information från sidostödet, larmet och tändningslåset. (Något mer?) Om jag drar ut denna kabeln från CDI och det då går att kicka igång den borde info från sidostöd/tändningslåset/larmet vara störande för att få igång motorn. Hade det inte fungerat även om kontakten är ur/i CDI kan man misstänka att CDI är problemet. Förutsatt att det nu är det elektriska som tjorvar. Om jag drar ur kontakten från sidostödet (som jag inte har hittat då jag tror att kabeln från sidostödet är ihop tvinnat med fortsättningen till tändningslåset) och det fortsätter att vara ett problem med den godtyckliga startförmågan återstår tändnigslåset. Alt. godtyckligheten upphör och då känns det som om sidostödet är problemet (måste det egentligen finnas en kännare på sidostödet? Räcker det inte med knappen vid styret?). En joker i sammanhanget är då larmet slutligen.
    Som sagt sidostädet är ökänt för att vara problemet till 99% om en baotian inte vill starta
    Braap Braap

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av SmexX Visa inlägg
    Som sagt sidostädet är ökänt för att vara problemet till 99% om en baotian inte vill starta
    Kan se poängen att döda mopeden med sidostödet men en enkel lösning vore annars att helt enkelt koppla bort sidostödet och leva med att det är den röda knappen som gäller. Skulle den hänga upp sig blir det jobbigt förstås :-( Fast då måste jag kicka igång den alltid? Eller låta den svart/vit till sidostödet "hänga löst" och tvinna ihop den gröna med den grön/vita

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in