Sidan 18 av 20 Första ... 81617181920 Sista
  1. #511
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Jag var lite stressad så har redan slängt iväg en beställning på ljud!

    De blev 2st DLS RM6 (6,5") i framdörrarna sedan 2st 3,5" Emphaser koaxialer som hamnar i brädan! Lånar huvudenhet av en kompis under tiden, sedan ska ja uppgradera med steg och dämpa dörrarna
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  2. #512
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Jag var lite stressad så har redan slängt iväg en beställning på ljud!

    De blev 2st DLS RM6 (6,5") i framdörrarna sedan 2st 3,5" Emphaser koaxialer som hamnar i brädan! Lånar huvudenhet av en kompis under tiden, sedan ska ja uppgradera med steg och dämpa dörrarna
    Sitter de 3,5er i instrumentpanelen orginal ? Eller har du erfarenhet av plasta, kapa, osv ? Då de blir en hel del sånt om du ska sätta dom i instrumentpanelen !

  3. #513
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Sitter de 3,5er i instrumentpanelen orginal ? Eller har du erfarenhet av plasta, kapa, osv ? Då de blir en hel del sånt om du ska sätta dom i instrumentpanelen !
    På volvo 940 original sitter det färdiga uttag för högtalare. På vissa modeller sitter en 3" + en skrikare men har tagit isär och de ska inte vara några problem att trycka dit en 3,5".

    Sedan vet jag inte vilka krav det är på 3,5". Kanske skulle vara rekommenderat att förstärka originalbrädan och göra den lite styvare?
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  4. #514

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Jag var lite stressad så har redan slängt iväg en beställning på ljud!

    De blev 2st DLS RM6 (6,5") i framdörrarna sedan 2st 3,5" Emphaser koaxialer som hamnar i brädan! Lånar huvudenhet av en kompis under tiden, sedan ska ja uppgradera med steg och dämpa dörrarna
    Kan varmt rekommendera denna stereon http://www.elgiganten.se/product/lju...eo-cdx-gt252mp
    Har den själv i bilen och spelar riktigt bra. Har allt man behöver i princip, om man inte är ute efter usb och sd uttag.

    Den kostar förövrigt över dubbelt så mycket på brc. http://www.brc.se/bilstereo/sony-cdx-gt252mp-bilstereo/





    Kopplade förövrigt in baslådan idag och ena steget som är på 900w.


    Blir att bygga golvet i mdf och skruva fast lådan i. Ska även fästa 2st handtag så man enkelt kan lyfta ur golvet och lådan om man vill komma åt reservhjulet tex.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  5. #515
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    På volvo 940 original sitter det färdiga uttag för högtalare. På vissa modeller sitter en 3" + en skrikare men har tagit isär och de ska inte vara några problem att trycka dit en 3,5".

    Sedan vet jag inte vilka krav det är på 3,5". Kanske skulle vara rekommenderat att förstärka originalbrädan och göra den lite styvare?
    Aha okej dåså borde de inte vara några större problem att sätta i 3,5er Ang förstärkningen tror jag de inte behövs då 2 st 3,5 i varje ände inte skapar så stora påfrästningar satt du klara dig nog undan ifrån förstärkning

  6. #516
    Är denna baslådan något att ha?

    http://www.blocket.se/jonkoping/Basl....htm?ca=17&w=1
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  7. #517
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  8. #518
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    nej lägg 1500 till så har du genast mkt schystare grejer
    Har inte dom pengarna kan lägga typ max 1500kr kanske lite över
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  9. #519

  10. #520
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Inget vidare bra grejer och överpris för dem!

    Edit: nån som vet vars man kan köpa blaupunkt dörrhögtalare ? Hittade inget när jag sökte på google men jag är helt värdelös på o söka också...

  11. #521

  12. #522
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Mitt lilla steg till framsystemet:

    Fast storleken säger inte mycket om kraften :p

  13. #523
    Detta levererar kan jag ju lugnt säga. Baksidan är ett skyhögt pris, men fuck me vad det spelar! Inte för inte Mosconi vinner priser!

    Här har du spec:
    http://www.mosconi.org/as200.4.html

    Samt en recension: http://www.pasmag.com/car-audio/test-reports/1345-mosconi-as-2004-amplifier-review?q=mosconi


    Samt en bänkkörning:

    210 Watt (160 Watt @12V6) x 4, 87.9 A (η = 66.3 %) @ 4 Ohm / ST mode / 1% THD / 1KHz


    326 Watt (252 Watt @12V6) x 4 151.2 A (η = 60.0 %) @ 2 Ohm / ST mode / 1% THD / 1KHz


    652 Watt (504 Watt @12V6) x 2 151.2 A (η = 60.0 %) @ 4 Ohm / BTL mode / 1% THD / 1KHz
    Senast redigerat av Michél den 2012-03-02 klockan 02:30.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  14. #524
    Hejhej

    Köpte ett Mutant XXXL 5-kanalsteg av en polare, va inte nytt men obetydligt använt. Funkade skitbra o spelade riktigt bra! Men en kväll när jag skulle köra så missade jag ett gupp(asfaltsgubbe som missat en kant) så bilen hoppade rätt bra(lyfte bak) och baslåda och slutsteg som va skruvad på lådan lyfte och dunkade ner igen i bagaget... Då slutade högtalarna i hatthyllan funka, spelade man riktigt högt kunde dom spela vissa toner. Har inte haft tid att kolla mer på det pga jobb och en resa men en polare som skulle låna sa att det bara skrapade ur högtalarna.
    Basen funkar som den ska.

    Är det möjligt att utgångarna gick sönder när jag hoppade med bilen? Allt var ordentligt fastskruvat, kablar, högtalare och det fanns inget annat i bagaget... Hur stöttåliga är slutsteg?

    Finns det företag som felsöker och lagar slutsteg? Tänkte försöka laga Mutant steget själv men har ett annat MDS steg som är dyrare som jag tänkte lämna in, det funkar men "protektion" lampan lyser nån sekund efter att det startat.

  15. #525
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Hejhej

    Köpte ett Mutant XXXL 5-kanalsteg av en polare, va inte nytt men obetydligt använt. Funkade skitbra o spelade riktigt bra! Men en kväll när jag skulle köra så missade jag ett gupp(asfaltsgubbe som missat en kant) så bilen hoppade rätt bra(lyfte bak) och baslåda och slutsteg som va skruvad på lådan lyfte och dunkade ner igen i bagaget... Då slutade högtalarna i hatthyllan funka, spelade man riktigt högt kunde dom spela vissa toner. Har inte haft tid att kolla mer på det pga jobb och en resa men en polare som skulle låna sa att det bara skrapade ur högtalarna.
    Basen funkar som den ska.

    Är det möjligt att utgångarna gick sönder när jag hoppade med bilen? Allt var ordentligt fastskruvat, kablar, högtalare och det fanns inget annat i bagaget... Hur stöttåliga är slutsteg?

    Finns det företag som felsöker och lagar slutsteg? Tänkte försöka laga Mutant steget själv men har ett annat MDS steg som är dyrare som jag tänkte lämna in, det funkar men "protektion" lampan lyser nån sekund efter att det startat.
    Tjena !

    Mycket möjligt att nåt i steget fick sig på käften när de hoppa till, vanligt vis så brukar steg vara ganska ''kompakta'' satt dom brukar klara endel smällar kan faktiskt vara så enkelt att en säkring eller liknande kanske släppte, haru kollat dom ?

    Sen vidare till högtalarna, haru kollat hur högtalar spolarna ser ut satt de inte är där nått har släppt, har varit med om att den lixom har släppt ifrån fästningen på högtalarn och då brukar de brusa, spraka å låta fan

  16. #526
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Detta levererar kan jag ju lugnt säga. Baksidan är ett skyhögt pris, men fuck me vad det spelar! Inte för inte Mosconi vinner priser!

    Här har du spec: http://www.mosconi.org/as200.4.html

    Samt en recension: http://www.pasmag.com/car-audio/test-reports/1345-mosconi-as-2004-amplifier-review?q=mosconi


    Samt en bänkkörning:

    210 Watt (160 Watt @12V6) x 4, 87.9 A (η = 66.3 %) @ 4 Ohm / ST mode / 1% THD / 1KHz


    326 Watt (252 Watt @12V6) x 4 151.2 A (η = 60.0 %) @ 2 Ohm / ST mode / 1% THD / 1KHz


    652 Watt (504 Watt @12V6) x 2 151.2 A (η = 60.0 %) @ 4 Ohm / BTL mode / 1% THD / 1KHz
    Sorry för dubbel !!


    Okej jaa de pumpa på rätt bra härligt med mycke tryck

  17. #527

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Dunkade lite innan, töntigt att man bara hör ungefär en hundradel på videos än vad man gör i verkligheten, menmen!



    Spelar på en fjärdedels volym och basen är bara halvt uppvriden. Slår lock för öronen iaf.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  18. #528
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Dunkade lite innan, töntigt att man bara hör ungefär en hundradel på videos än vad man gör i verkligheten, menmen!



    Spelar på en fjärdedels volym och basen är bara halvt uppvriden. Slår lock för öronen iaf.


    Så du förväntade dig att ditt skulle låta? Därför du spelade den låten ?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  19. #529

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg


    Så du förväntade dig att ditt skulle låta? Därför du spelade den låten ?
    Steve har ju 30,000w i den nu.

    Och nae, bara bra bas i den låten.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  20. #530

  21. #531

  22. #532

  23. #533
    Hojj!

    Hittade en kalkylator på en sida, där man kan räkna ut kabelarean. Tänkte dra kablar till slutsteget i bmwn så småningom.


    Batterispänning; 14.4v
    Effekt; 1200W
    ström; 100
    A
    Kabellängd; 1.5m

    Fick fram att 16mm
    ² ska räcka, kan de stämma?Tycker de låter lite underdimensionerat, men å andra sidan är de inte så lång kabel.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  24. #534
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Hojj!

    Hittade en kalkylator på en sida, där man kan räkna ut kabelarean. Tänkte dra kablar till slutsteget i bmwn så småningom.


    Batterispänning; 14.4v
    Effekt; 1200W
    ström; 100
    A
    Kabellängd; 1.5m

    Fick fram att 16mm
    ² ska räcka, kan de stämma?Tycker de låter lite underdimensionerat, men å andra sidan är de inte så lång kabel.
    Tycker oxå de låter lite tanigt, men om vi säger så här de kanske funkar till din dagliga setup men om ett halvår ett år kanske du vill byta upp dig och då måste du köpa nya kablar igen. Och kabel är inte speciellt billigt om man ska ha riktigt kvalitets kabel. Satt kör typ 35mm2 så är du hyffsat garanterad att de funkar till nästa setup oxå

  25. #535

  26. #536
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Tycker oxå de låter lite tanigt, men om vi säger så här de kanske funkar till din dagliga setup men om ett halvår ett år kanske du vill byta upp dig och då måste du köpa nya kablar igen. Och kabel är inte speciellt billigt om man ska ha riktigt kvalitets kabel. Satt kör typ 35mm2 så är du hyffsat garanterad att de funkar till nästa setup oxå
    Jo precis. Har en 35mm2 i 740in men orkar inte ta ur den. Men får köpa lite kabel imörra då.

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    hellre för grov kabel än för klen! ju grövre kabel desto högre temp klarar den med ju somsagt. när du verkligen frestar ett starkt steg går det så mkt ström i kablarna att domb lir varma ju somsagt.
    jag kör 3 batterier, med 25mm2 från batteriet till en plusplint där jag har 50mm2 till steget.
    Jo, köper 35mm2 kabel imorgon
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  27. #537
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Jo precis. Har en 35mm2 i 740in men orkar inte ta ur den. Men får köpa lite kabel imörra då.



    Jo, köper 35mm2 kabel imorgon
    Okej bra ! Då behöver du inte vara rädd att de inte räcker

  28. #538

  29. #539
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg


    Okunnig inom allt som heter billjud och vänder mig därför till er.. är denna Mutant högtalare bra eller skit?

    Vet inte speciellt mycket om mutant och deras kvalite, men tror den kan spela hyffsat, ett bra tecken är att den har ventilerad spole. Visst detta avgör inte om den spelar bra eller inte men du förstår nog vad jag menar. Prov lyssna dom så får du ställa dig frågan. '' Är de det här ljudet jag vill ha ifrån en högtalare ?''

  30. #540
    Hur kan man på enklaste sätt få ut RCA i en bil med Bose originalsystem, handlar om en -03 mercedes w203 med 'audio 30 huvudenhet, becker' Det borde vara fiberkablar hit och dit så vet inte var man kan fiffla på. Kanske man borde koppla in en hög/lågnivå 'adapter' men var?
    Jag vill förbättra ljudet lite med 2st cervin wega vmax 124 basar i sluten låda + något slutsteg.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in