Sidan 10 av 11 Första ... 891011 Sista
  1. #271

  2. #272
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Lelles är inte kända för snabba leveranser av rätt delar, tvärt om faktiskt... så efter fem beställningar varav bara en blev helt rätt beställer jag inget därifrån om jag inte måste.

    Kolla om axeln finns hos Addemoto.
    Fanns tyvärr inte där, jag får väll leta begagnat...
    Edit: Fanns på lelles men den kostade dock 900:-.

  3. #273
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Den som framdrevet sitter fast på! Är väll den som driver mopeden?

    Varför borde jag inte handla där?
    De gånger jag handlat där ifrån har delar ofta blivit restade och inga kompletta leveranser fås. De restade delarna kommer på egen faktura och betalas separat, trots att man betalat dem kommer sedan påminnelser som säger att man inte betalt. Jag ringt och skällt ut dem 2-3 gånger och varit tvungen att leta papper och kontoutdrag för att bevisa att jag har rätt, trots det skedde det ännu en gång och då fick jag nog och har inte handlat mer där.

    Nu var detta visserligen säkert 4 år sedan, men kommer aldrig handla där igen.

  4. #274

  5. #275
    Du har gått igenom förgasaren och rengjort minsta lilla hål i den ja? kanske rentav prova med en annan förgasare?
    Kollat så nålen sitter som den skall? hade för några år sen ett mysko problem med mt som visade sig bero på att trottelnålen kunde röra sig upp i trotteln så motorn gick dåligt.

    Haft ett liknande problem med en mgb korado med puch super-maxi motor, den feltände på höga varv, inte mycket men märktes när man körde och det berodde på överslag i dödaren, därav några av frågorna nedtill.

    Sen är det bara att fortsätta, vissa av frågorna är åt det lite mer långsökta hållet.
    Kollat ALLA kablarna från pickupen till cdi till tändspole till tändstift så det inte finns minsta lilla skada som kan ge överslag i tändsystemet?
    Kablarna mellan matarspolen och cdi-enheten är hela och fina?
    Lite extremt kanske att klippa den svartvita kabeln från cdi'n men provat koppla bort ALLT som är kopplad till den svartvita kabeln? PS, se till så du kan stänga av motorn genom att exempelvis sätta handen över luftinsuget eller en grov spänningsisolerande handske att plocka av tändhatten med.
    Kollat om den svartvita kabeln har några skador som gör att den stundtals jordar sig mot ramen?
    reed-ventilerna är hela?
    Kollat med startgas om motorn suger tjuvluft?
    Kolv/cylinder i bra skick och att kolvringarna inte har sotat fast?

  6. #276

  7. #277
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    (Som ändå inte påverkar mängden bensin på full gas.)
    Det gjorde det för mig, fick en motor som antingen gick snålt och oroligt eller bluddrade.

    Varför klippa den svartvita kabeln? Den som går till tändlåset?
    Svartvit kabel dödar tändningen när den kopplas till jord, blir det överslag till jord när motorn är igång påverkas tändningen.

  8. #278
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Har ett problem!!!

    Motorn har varit klyven men är nu ihopp satt och så har den stått stilla sen juli 2010. Idag när jag testa den så går det inte kicka igång den så man måste springa igång den, och varje gång man stannar så dör den. Visst, det ena är väll tomgången men kicken?
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  9. #279

  10. #280

  11. #281
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Hej. Har problem med moppen. Någon som vet vad det kan va? Det går inte att kicka igång den så man måste springa, med den går skit.

    Har rengjort förgasaren och försökt ställa in soppan. sitter ett 85 munstycke på.

    http://www.youtube.com/user/Vargarna...y?feature=mhum
    Senast redigerat av Vargen den 2011-04-18 klockan 21:59.
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  12. #282

  13. #283

  14. #284
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    I med större munstycke...
    Okej, ska se om jag har något.
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  15. #285
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Har fått igång moppen men när man startar den så går den på max gas och när man gasar så dör den.(startar bare på choken. Är det förgasarinställningar?

    Och om någon kunde lägga upp en bild eller nått på hur slangarna ska sitta till förgasaren.

    Senast redigerat av Vargen den 2011-04-21 klockan 20:24.
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  16. #286
    Citat Ursprungligen postat av Vargen Visa inlägg
    Har fått igång moppen men när man startar den så går den på max gas och när man gasar så dör den.(startar bare på choken. Är det förgasarinställningar?

    Och om någon kunde lägga upp en bild eller nått på hur slangarna ska sitta till förgasaren.

    Sätt i större munstycke.

  17. #287
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Sätt i större munstycke.
    Har kört med det munstycket och den har gått hur bra som hällst innan.
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  18. #288
    Citat Ursprungligen postat av Vargen Visa inlägg
    Har kört med det munstycket och den har gått hur bra som hällst innan.
    Kolla efter tjuvluft och att förgasaren får bränsle från tanken.

  19. #289
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Kolla efter tjuvluft och att förgasaren får bränsle från tanken.
    Bränsle får den iaf.
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  20. #290
    den som gapar efter en galen fågel ser inte skogen för alla ben

  21. #291
    min gör 60 med bara en 5.5 hk cylle sen dör den för jag har förlitet munstycke. så du borde få upp din i 70-80 ungefär.
    den som gapar efter en galen fågel ser inte skogen för alla ben

  22. #292

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nära halmstad
    Inlägg
    52
    tja, är ute efter 5-växel kit till min mt. någon som vet var man kan köpa det?

  23. #293
    tja, ska in till biltema och jag tänkte köpa bakhjulslager till min mt5:a men jag vet INTE vilket lager det ska vara. altså vad det heter någon som vet vad för nummer eller bokstäver det lagret har?

    tack på förhand / Gamle Gråben

  24. #294
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Bara att mäta dem gamla och ta nya med samma mått.
    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Kullager/Kullager/
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  25. #295
    jo klart det förstår jag, men har inte mopeden hemma därför jag frågar ^^

    så om någon verkligen vet så kan dom svara

  26. #296
    tjabba någon som vet upside down dämpare som kan passa till honda mt? behöver kraftigare dämpare till hondan... sitter trots allt en 125cc på den så den reser ju utan problem Glad ifall någon kan säga från vilken moped man hittar en

  27. #297
    Finns knappast nån USD-gaffel som passar i original styrkrona, och blir nog svårt att hitta nån annan i lämplig längd med styrkrona som går få dit utan för mycket jobb.

  28. #298

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av denks1992 Visa inlägg
    tjabba någon som vet upside down dämpare som kan passa till honda mt? behöver kraftigare dämpare till hondan... sitter trots allt en 125cc på den så den reser ju utan problem Glad ifall någon kan säga från vilken moped man hittar en
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Finns knappast nån USD-gaffel som passar i original styrkrona, och blir nog svårt att hitta nån annan i lämplig längd med styrkrona som går få dit utan för mycket jobb.
    Är väl nästan lättare att kapa och byta den delen av ramen? (minns inte vad det heter)
    Kåtmorfar<3

  29. #299
    köp en gaffel från t.ex en rieju drac så behöver du bara borra upp hålet i ramen där styrtappen sitter

  30. #300
    vilken drack snackar vi om? Vanliga RR eller? Skulle man inte bara kunna ta mellersta pinnen från gamla styrkronan och sätta på en ny styrkrona eller? Är helt ny på sådant...
    Senast redigerat av denks1992 den 2012-10-05 klockan 14:14.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in