Sidan 9 av 11 Första ... 7891011 Sista
  1. #241
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Om man tar bort blinkersrelät fungerar övriga lysen då? förutom blinkerserna då håller på och försöker fixa kabelstammen och varken tändningslås baklyse eller framlyse var inkopplade Vill ta bort så mycket sladd som inte behövs för att underlätta arbetet lite
    Det borde göra det.

  2. #242

  3. #243
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Halloj Undrar över en sak. Idag när jag höll på med motorn och skulle sätta dit vevpartiet så ramlar ett kullager ut från ingenstan. Hitta inte vart det skulle sitta. Det rammla ut på sidan där lamelerna sitter. Det är ett litet kullager. Nån som vet?
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  4. #244
    Citat Ursprungligen postat av Vargen Visa inlägg
    Halloj Undrar över en sak. Idag när jag höll på med motorn och skulle sätta dit vevpartiet så ramlar ett kullager ut från ingenstan. Hitta inte vart det skulle sitta. Det rammla ut på sidan där lamelerna sitter. Det är ett litet kullager. Nån som vet?
    Förmodligen de som sitter längst ut som kopplingsarmen trycker på vet ej vad den delen kallas men den där fjädrarna sitter, vänta 2 minuter så ska jag fixa bild !

    EDIT:
    Senast redigerat av elisson den 2011-01-17 klockan 18:51.

  5. #245
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Förmodligen de som sitter längst ut som kopplingsarmen trycker på vet ej vad den delen kallas men den där fjädrarna sitter, vänta 2 minuter så ska jag fixa bild !

    EDIT:
    Jo, jag tror det var den nu när jag ser det, för det var inget lager där på min. Tack så mycket
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  6. #246
    Citat Ursprungligen postat av Vargen Visa inlägg
    Jo, jag tror det var den nu när jag ser det, för det var inget lager där på min. Tack så mycket
    Ajamen inga problem!

    Edit: du/nån kan inte fixa en bild på hur kickaxeln ska sitta, va rätt många bitar o har inte orkat ta tag i de ?

  7. #247
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Ajamen inga problem!

    Edit: du/nån kan inte fixa en bild på hur kickaxeln ska sitta, va rätt många bitar o har inte orkat ta tag i de ?
    Kan fixa det lite senare!

  8. #248
    Citat Ursprungligen postat av Emil-94 Visa inlägg
    Kan fixa det lite senare!
    Gött Så slipper man tänka så mycket när man ska sätta dit de

  9. #249




    Hoppas att du förstår lite mer nu annars får jag fixa fram mer bilder

  10. #250
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Tja. Idag när jag skulle sätta dit ena motorhalvan så kom ramlagret snett och nu sitter det som berget i motorblocket Hur ska jag kunna lossa det?
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  11. #251
    Citat Ursprungligen postat av Vargen Visa inlägg
    Tja. Idag när jag skulle sätta dit ena motorhalvan så kom ramlagret snett och nu sitter det som berget i motorblocket Hur ska jag kunna lossa det?
    Värm o knacka ut de

    Emil-94 tack för bilderna

  12. #252
    Hur mycket växellådsolja ska man hälla i? runt 0.8l?

    dom sladdarna som kommer ifrån tändningen, vilka sladdar ska man koppla in om jag kör utan tändningslås vill bara koppla in sjävla tändspole/tändstift( vet inte vad det heter annars ) så den startar... och nä den är inte stulen

  13. #253
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Funderar på att byta bort min piaggio mot en mt5.a .
    Bra byte ?
    Blir nog ganska orginal men vad tycker ni?
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  14. #254
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Funderar på att byta bort min piaggio mot en mt5.a .
    Bra byte ?
    Blir nog ganska orginal men vad tycker ni?
    om du inte ska trimma den borde du inte göra de för dom är J*vligt sega och orklösa orginal men dom är ricktigt sköna å köra
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  15. #255
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    om du inte ska trimma den borde du inte göra de för dom är J*vligt sega och orklösa orginal men dom är ricktigt sköna å köra
    Jo ja vet .
    Sitter 70cc , D'o 21mm + insug och effektrör just nu .
    Vet inte om jag ska göra det
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  16. #256
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Jo ja vet .
    Sitter 70cc , D'o 21mm + insug och effektrör just nu .
    Vet inte om jag ska göra det
    om du inte gör ett nerbyte så gör de
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  17. #257
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    om du inte gör ett nerbyte så gör de
    ne , ioförsej gjorde jag ett klipp när jag köpte piaggion (900kr) , ska byta kolv+ringar i veckan för 250 kr så sammanlagt 1150

    Den här mt:n är ute på blocket för 5500.
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  18. #258
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    ne , ioförsej gjorde jag ett klipp när jag köpte piaggion (900kr) , ska byta kolv+ringar i veckan för 250 kr så sammanlagt 1150

    Den här mt:n är ute på blocket för 5500.
    gör de du lär inte bli missnöjd kör en mt5:a med 70cc... dagligen medans jag renoverar derbin å de är den skönaste moppen jag har kört å jag har kört ganska många
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  19. #259

  20. #260
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Rätt bestyckad fögge ?
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  21. #261

  22. #262
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    120munstycke men tycker inte de borde splela nån roll för då borde han ju dö på 1,2,3 oxå?
    Den går ju tyngre på 4:an så då behöver den väl mer soppa också?

  23. #263

  24. #264

  25. #265
    Tjena! Har en mt5a hemma som inte är komplett, har annan framgaffel på den o reiju drac sving, funderar alltså på att använda 21/18 fälgar på den, eftersom de är 19/16 org vilket är rätt litet, kommer detta se helt cp ut eller tror ni de funkar ? saknar tank, sadel o bakskärm på min så har svårt att föreställa mig hur de blir Vad tror ni ?

  26. #266
    Eftersom att jag inte har fått något svar i "var kan man köpa?-tråden" så frågar jag här i stället!
    Var kan man köpa drivaxel till Hondan? Har för mig att jag såg en sån på cykelkraft i lördags men har inte hittat den sen...

  27. #267
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Eftersom att jag inte har fått något svar i "var kan man köpa?-tråden" så frågar jag här i stället!
    Var kan man köpa drivaxel till Hondan? Har för mig att jag såg en sån på cykelkraft i lördags men har inte hittat den sen...
    Vad för nån drivaxel?

  28. #268
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Sorry för dubbel. Men har lite att tilläga här. Körde idag och den gick bra åkte till vanliga rakan för att toppa den och då fungerade 4:an som vanligt (nästan) Vid slutet av rakan så kände jag att den höll på och dö så jag växlade ner och stannade och varva lite och vände för att dra hemmåt och då orkade den inte 4:an samma symptom som förut.... Äre så att de behövs större munstycke eller kan de va någe annat?
    Dåligt bränsleflöde in i förgasaren så dem tömmer sig efter en stund? Kolla över flödet från bränslekranen samt inmatningen i förgasaren.

    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Eftersom att jag inte har fått något svar i "var kan man köpa?-tråden" så frågar jag här i stället!
    Var kan man köpa drivaxel till Hondan? Har för mig att jag såg en sån på cykelkraft i lördags men har inte hittat den sen...
    lellesmc tror jag har, även om jag rekommenderar att inte handla därifrån.

  29. #269
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Vad för nån drivaxel?
    Den som framdrevet sitter fast på! Är väll den som driver mopeden?
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    lellesmc tror jag har, även om jag rekommenderar att inte handla därifrån.
    Varför borde jag inte handla där?

  30. #270
    Lelles är inte kända för snabba leveranser av rätt delar, tvärt om faktiskt... så efter fem beställningar varav bara en blev helt rätt beställer jag inget därifrån om jag inte måste.

    Kolla om axeln finns hos Addemoto.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in