Sidan 11 av 11 Första ... 91011
  1. #301
    Citat Ursprungligen postat av löfarn Visa inlägg
    Är väl nästan lättare att kapa och byta den delen av ramen? (minns inte vad det heter)
    Lättare och lättare, tycker man att det är enkelt att demontera moppen helt och bygga en ramjigg för att sätta upp ramen i medan man svetsar dit ett nytt styrhuvud för att få det exakt rakt så har man aldeles för mycket kunskaper för att behöva fråga om hur man ska få dit en annan gaffel...
    Normalt sett brukar man snarare ta en annan gaffel komplett med styrkronan, och t.ex. leta efter styrlager som passar både ramen och styrkronan, eller svarva adaptrar så lagren som passar den ena får rätt passform på den andra.

    Anyway, du lär få svårt att hitta någon modern moppegaffel som inte är typ 20cm längre än MT-gaffeln. Blir *väldigt* högt fram...

  2. #302
    Citat Ursprungligen postat av denks1992 Visa inlägg
    vilken drack snackar vi om? Vanliga RR eller? Skulle man inte bara kunna ta mellersta pinnen från gamla styrkronan och sätta på en ny styrkrona eller? Är helt ny på sådant...
    japp de som har showa usd gafflar även svingen ska passa rakt på men man får ju såklart svetsa nytt fäste för dämparen.
    tror att det är mycket enklare att bara borra upp hålet i ramen än att fixa dit original styrtappen

  3. #303
    Hej! någon som har hållt på med borrning utav mt cyllar?
    kolla in den här tråden å hjälp mig!
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...575#post394575

  4. #304
    kan det gå lika bra med en gaffel från en fyria? ser ut till att vara lika dan gaffel

  5. #305
    Citat Ursprungligen postat av denks1992 Visa inlägg
    kan det gå lika bra med en gaffel från en fyria? ser ut till att vara lika dan gaffel
    japp det gör det

  6. #306
    Gammal tråd, men ändå. Kom över en rätt schysst MB i förra helgen. Motorn slut men resten ett rätt bra och lätt objekt
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  7. #307

    strålkastarn på mt5?

    Hej

    Jag skulle behöva lite hjälp med min Honda mt5 90a.
    De e så att när jag köpte moppen i november så va inget av elen kopplad.
    Köpte batteri,lampor och gått igenom ett av elcheman som finns på nätet.
    Batteriet laddas och när jag slår på tändningen så funkar tuta,blinker och lysen på instrumentpanelen. Men som jag fattat det så borde strålkastarn och baklampa oxå lysa...eller har jag fel. För när jag kickar igång mopeden så drivs strålkastarn och baklampa av generatorn bara,ska de vara så? Nån som har förslag?
    Senast redigerat av Light77 den 2015-01-15 klockan 13:34.

  8. #308
    Det är helt rätt, fram och bakljus drivs av generatorn och lyser alltså bara med motorn igång
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in