1. #1

    Vevparti till Am6. Vilka funkar och är prisvärda?

    Behöver nytt vevparti till min Am6 motor. Men jag har ingen aning om vad som anses vara bra!
    Vad har ni för förslag på vevpartier som håller hög klass med inte tömmer bankkontot direkt!


    Har spanat in dessa två;

    Barikit
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=16843

    Barikiten har 18mm vevtapp jämfört med 16mm original (?). Vilken är en fördel när man har mycket effekt och varvtal. Original ramlager passa även till veven.

    HPC
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=13959

    HPC veven har oversize ramlager, som bör vara en fördel vid trimning. Dock bara 16mm vevtapp!


    Jag tror man har större fördel med 18mm vevtapp än med oversize ramlager. Hur är kvalitén på dom två? Och har ni tips på andra vevpartier som funkar och är i samma prisklass?
    Följ Moppenets största projekttråd här!

  2. #2

  3. #3
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Janå När du é i den klassen vid pengarna, så skulle jag kört på en Doppler eller Barikit,

  4. #4
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    ett tips är att du kan beställa härifrån, mycket billigare vissa grejjer och frakten ligger på 160kr du kan kanske hitta nån värre vev som kostar lika mycket som en "sämre" i sverige http://www.scootfast.net/store/moto/...html?limit=all

  5. #5

  6. #6
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mycket billigare! Men tyvärr har dom ingen Pata Negra till Am6 vad jag kan finna. Är en sådan cylinder jag siktar på.
    finns ju mycket annat fint istället!

  7. #7

  8. #8
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    70cc eller?
    Bidalot Racing Replica 70cc, Var en Grym Cylle som en kompis hade på sin Rieju Minns inte Durrarna men jävligt nice gick den....
    minns int om den var portad eller inte, men annars var det en grym cylle.. Setup kan jag fråga, för det var verkligen en bakhjulsåkande hojj, kunde man int växla så låg man nog på rygg....

  9. #9

  10. #10

  11. #11
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    köp en manston replica och sen portar du den eller lämnar in den så har du ju en cylinder som är i samma klass som redrevo och patanegran? billigt blir det med
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  12. #12

  13. #13
    Kör på barikit veven! Körde den med rt på am6 och fungerade kanon.

  14. #14
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    http://www.scootfast.net/store/moto/...m6-racing.html

    det bästa jag hitta där i runt 70cc skulle ju vara denna isf

  15. #15
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Blir nog R/T. Är inte så svårt att få på den enligt Emil123. Men behöver fortfarande vev som pallar!
    får du adaptern i fint skick så lär det funka redigt bra, med en Trimm tändning å Något Grymt rör kanske avstämt

    Annars har du ju Sellstedt,men vet ju int om de é han som gjorde adaptern :/

    eller Jerker moddlaren Kruus ifrån Tsr

  16. #16
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    som jag sagt, hpc fungerar hur bra som helst! doppler ska tydligen inte va nå vidare.
    angående cylinder, r/t går något underbart på am6! kör en sån förfaan
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #17

    Det låter lovande!

    http://www.scootfast.net/store/moto/...m6-racing.html

    det bästa jag hitta där i runt 70cc skulle ju vara denna isf
    Njae, mer sugen på R/T nu!

    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    får du adaptern i fint skick så lär det funka redigt bra, med en Trimm tändning å Något Grymt rör kanske avstämt

    Annars har du ju Sellstedt,men vet ju int om de é han som gjorde adaptern :/

    eller Jerker moddlaren Kruus ifrån Tsr
    Enligt Emil är det bara några få enkla saker som behöver för att få på Minarelli adaptern. Plana den 5mm, slipa ur för pinnbultarna, 50 vs 52 mm samt plugga igen kylarslanganslutningen.

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    som jag sagt, hpc fungerar hur bra som helst! doppler ska tydligen inte va nå vidare.
    angående cylinder, r/t går något underbart på am6! kör en sån förfaan

    Mer dragen åt Barikiten!
    Följ Moppenets största projekttråd här!

  18. #18
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg


    Mer dragen åt Barikiten!
    barikiten är nog inget dåligt köp, det ska vara riktigt bra grejer! jag skulle nog också köpa barikit veven om jag vore du!
    jag kan cnc-plana åt dig på r/t adaptern om du vill
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  19. #19

  20. #20
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg

    Enligt Emil är det bara några få enkla saker som behöver för att få på Minarelli adaptern. Plana den 5mm, slipa ur för pinnbultarna, 50 vs 52 mm samt plugga igen kylarslanganslutningen.
    Så du tänkte köra luftskyld o.o om du tänkte plugga

  21. #21
    Jag hoppas du förstod att jag menade den originala anslutningen för liggande minarelli. Den är ju överflödig då Am6 har genom blocket. Vilket du vet!

    barikiten är nog inget dåligt köp, det ska vara riktigt bra grejer! jag skulle nog också köpa barikit veven om jag vore du!
    jag kan cnc-plana åt dig på r/t adaptern om du vill
    Har fräs och svarv på jobbet. Dock vet jag inte hur dom funkar. Men förhoppningsvis kan någon hjälpa mig där. Annars har jag dig i åtanke!
    Följ Moppenets största projekttråd här!

  22. #22
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jag hoppas du förstod att jag menade den originala anslutningen för liggande minarelli. Den är ju överflödig då Am6 har genom blocket. Vilket du vet!
    Jo fan, har int tittat så mycket på cyllen förr så, såg nog vad du pratade om varför int köra Dubbel Få ett skit unikt projekt ( Hoppas int
    Holmqvist Sätter mej på Resa te sibirien nu )

  23. #23
    tycker st6 hpc veven verkar funka riktigt fint , min har gått ca 100 mil med polini evo 2 80cc och är fortfarande hur fin som helst

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in