1. #1

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44

    Byta till Yasuni R3 Carrera på orginal 50cc

    Hej! En kompis till mig frågade om jag ville testa hans Yasuni R3 Carrera som egentligen är till 70cc med en adapter som gör att det passar till min original 50cc cylinder.
    Kommer det vara för krävande för motorn eller skadligt på något sätt?
    Hur stort munstycke kommer jag behöva?
    Jag kör en Gilera rcr 06 med original förgasare.

    http://www.twostroke.se/product.asp?product=9283


    MVH

  2. #2
    köp ett som ska va till 50cc istället, röret du kollar på funkar bäst till 70-80 midrace/hyper, onödigt å köpa till orginal, tror de måste varva mycket för att komma in i efektkurvan vilket inte en org cylle gör
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  3. #3

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    köp ett som ska va till 50cc istället, röret du kollar på funkar bäst till 70-80 midrace/hyper, onödigt å köpa till orginal, tror de måste varva mycket för att komma in i efektkurvan vilket inte en org cylle gör
    Jag har inte planerat att köpa ett men eftersom min kompis redan har ett och frågade om jag ville testa så visste jag inte riktigt om det var värt eller inte. Men du tycker inte det då för att den inte kommer komma in i effektkurvan ?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av ErikX Visa inlägg
    Jag har inte planerat att köpa ett men eftersom min kompis redan har ett och frågade om jag ville testa så visste jag inte riktigt om det var värt eller inte. Men du tycker inte det då för att den inte kommer komma in i effektkurvan ?


    du kan ju testa om du får! men byt upp nån storlek i munstycke bara!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  5. #5
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    på orginal cyllar ger nog Hyper röret också effekt, ibland lite För mycket, men då är Större fögg Bäst.

  6. #6

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    på orginal cyllar ger nog Hyper röret också effekt, ibland lite För mycket, men då är Större fögg Bäst.
    Okej men om jag byter upp till större storlek på munstycket på orginal föggen kommer cylindern palla av det? För det är det jag mest är rädd för...

  7. #7
    det går kanon jag körde på yasuni cross hm och det skiljer 500 rpm på effektkurvan och dom ligger på slutet, tog ju lite tid innan effekten kom men annars gick det hur fint som helst jag bytte upp till 28 storlekar större med sportluft

  8. #8
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av ErikX Visa inlägg
    Okej men om jag byter upp till större storlek på munstycket på orginal föggen kommer cylindern palla av det? För det är det jag mest är rädd för...
    jadå nog klarar vev å cylle av ett hyperrör nog, om du int har fuckot kört 24/7 me den.

  9. #9

  10. #10
    Hehe, mopeden kommer att bli trött, riktigt trött.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in