1. #1

    Jog R går segt efter förgasar byte

    Tja! Tycker att min Jog R går lite segt jämfört med vad den gjort tidigare, de va så att jag bytte ifrån org cylinder till 70cc och körde med orginal förgasare så i början testade ja bara lite hur hög fart jag kom upp i då va de 97 sen dog den för den fick för lite bensin, så efter de körde jag lugna 50 mil och när jag hade kört in den bytte jag förgasare till en 19mm förgasare och nu så går den knappt upp i 85 bytte även munstycke ifrån 82 till 105, någon som ve vad felet kan vara? Jag tror själv att den får för mycket bensin men vill ha andra tips också, kör med denna setupen:

    Stage 6 StreetRace 70cc
    Yasuni Scooter Z
    19mm Black racing förgasare
    4,5 vikter
    Hårdade kopplingsfjädrar
    Hårdare tryckfjäder
    Dragen V-ring
    Sportluftfilter

    Tacksam för svar
    Om man kan gasa fullt har man trimmat för lite.

  2. #2
    Ändrade du vikterna när du bytta till större förgasare? Kan även behöva byta till en hårdare tryck då med.

  3. #3
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Testa fler munstycken.
    Inte säkert att den kommer gå lika bra efter första testen som den stannade för dig. Det som gjorde att den stannade var troligen att den nöp. Då kan det blir lite skador. Man får inte slarva med bestyckningen.
    Om du tröttnar kan du ta av cylindern och lösa upp eventuella kolvrester i cylinderloppet med saltsyra (finns på färghandeln) och sedan köra i ny kolv.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in