1. #1

    Sportluft filter + 15/65 drevning, orkar den varva ur?

    Halloj halloj!, funderar på att chacka sportluftfilter samt dreva hojen lite. Funderar på 15/64 - orginal 12-64. Tänkte även lägga till ett sportluftfilter så den skulle orka varva ur för fullt. Notera att jag ej har någon annan setup. Men tänkte om man behöver byta munstycke osv även om det behövs ett sportlufts filter för att den skall orka varna ur.

    //Filip

  2. #2
    Kan nog bli svårt, men om du ställer in den riktigt bra så går det nog.
    SHI HOO!

  3. #3
    så du tycker att man borde köra på ett sportlufts filter?

  4. #4
    du ska nog fixa ett rör om du ska ha den drevningen..
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Derbi Sendax-treme Visa inlägg
    så du tycker att man borde köra på ett sportlufts filter?
    Sportluftsfilter kommer inte ge någon effekt och du kommer behöva ställa in förgasaren. Så jag tycker att du ska köra med luftburken.
    SHI HOO!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av RubenOlsson Visa inlägg
    Sportluftsfilter kommer inte ge någon effekt och du kommer behöva ställa in förgasaren. Så jag tycker att du ska köra med luftburken.
    Du menar då med min orginal luft grejsimojs?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Derbi Sendax-treme Visa inlägg
    Du menar då med min orginal luft grejsimojs?
    Precis
    SHI HOO!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av RubenOlsson Visa inlägg
    Precis

    Tungt drevad + ostrypt CDI + sportlufts filter?

  9. #9
    Blir fortfarande ingen effekt med sportlufts filter men de kommer låta goare. Du borde sätta på ett giannelli 2T eller Metrakit Thrower så kommer den gå gött med den drevningen
    SHI HOO!

  10. #10
    Tänkte på den ostrypta CDIn, gör den inte lättare för hojjen att varva ur på tung drevning? Tror du att ett ev byte av munstycke behöver ske?
    //Filip

  11. #11
    Skaffa ett effektrör först, sen kan du skaffa sportluft.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  12. #12
    15-64 kommer den lätt att orka, det är samma som 12-55 så det funkar fint. Kör annars 12-55 om du vill ha den drevningen så slipper du dreva om den ytterligare en gång till om du senare ska ha på ett effektrör. Sportluftfilter behöver du gå upp några storlekar i munstycket på, dock är det inte nödvändigt att ha det. Ostrypt cdi kommer dock hjälpa lite.

  13. #13
    Har inhandlat 53bak nu då de ej hade 14 fram, blir 12/53 + sportlufts filter, ska se om den ej orkar så blire CDI. Har hört att man MÅSTE gå upp i ca 10stl på munstycket, vad händer om man EJ gör det?
    Senast redigerat av Derbi Sendax-treme den 2012-09-14 klockan 17:02.

  14. #14
    Jag hade 13/52 och det pallade inte min moppe med 70cc och 19 fögge samt MK-SP underliggande.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  15. #15
    Alright, skall testa med 12/53, annars fåre bli typ 16/53

  16. #16

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Har ett arrow-rör du kan få köpa annars (typ gianelli 2t)
    Kåtmorfar<3

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Derbi Sendax-treme Visa inlägg
    Alright, skall testa med 12/53, annars fåre bli typ 16/53
    Snubblade du i tankarna? 16-53 är ordentligt tungt, jag har 15-65 på min effektrörs derbi med ostrypt cdi vilket jag tycker är lagom.

    Den ostrypta cdin gör förresten bara skillnad om du varvar över 10 000 varv vilket du aldrig gör med strypt org. rör

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Jag hade 13/52 och det pallade inte min moppe med 70cc och 19 fögge samt MK-SP underliggande.
    Då är du väldigt tjock eller var din moped dåligt inställd, jag körde med 14-52 utan problem med endast effektrör.

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Då är du väldigt tjock eller var din moped dåligt inställd, jag körde med 14-52 utan problem med endast effektrör.
    Den gick lite snålt faktiskt.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in