1. #1

    Bra mek/firma i Uppsala?

    Som sagt söker en bra moppemek firma eller privat som kan göra olika mek jobb på min Piaggio APE 50 för mina egna mek kunskaper är mer än dåliga så lika bra att erkänna och ta hjälp för alla kan inte vara bra på allt ;-)

    Kom med förslag och erfarenheter så jag vet var jag ska vända mig när mek behov uppstår framöver.

  2. #2
    lelles,dem har jag hört är riktigt bra och trimmar även mopeder åt en,så man kan säga hur fort man vilL den ska gå ,sen fixar dem detxD

    btw due inte intresserad av moppemeet 8/9

    http://www.facebook.com/events/180260988765573/

    sprid vidare

  3. #3
    Yham finns också
    Nu andas du manuellt!

    Don't drive faster than your guardian angle can fly!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Lutnaes^ Visa inlägg
    Yham finns också
    Yham?
    Har jag aldrig hört talas om Lelles vet jag om, någon webadress eller tel nr till Yham?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av LICO Visa inlägg
    Yham?
    Har jag aldrig hört talas om Lelles vet jag om, någon webadress eller tel nr till Yham?
    Det var med j istället för y, jham.

    http://www.fbt.se/?index=fbtcompany&company_id=25366
    Nu andas du manuellt!

    Don't drive faster than your guardian angle can fly!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Lutnaes^ Visa inlägg
    Det var med j istället för y, jham.

    http://www.fbt.se/?index=fbtcompany&company_id=25366
    OK bra med alternativ, får kika på dem närmare när jag fått hem maskinen, tack för tipsen och kom gärna med flera.

  7. #7

  8. #8

  9. #9

  10. #10

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Jag kan också rekommendera Jham, har servat moppen där flertalet gånger och de är väldigt kunniga, ganska snabba och billiga (de har varit snälla och lossat på skruvar som sitter stenhårt, utan att ha behövt, även ersatt skruvar som saknats redan innan och fixade även tanklocket gratis när jag upptäckte att den kärvade). Ligger bredvid Sibylla vid Luthagenområdet. Jag har en Yamahamoped som var köpt på Lelles och när den skulle servas på Lelles sa de att de inte längre servar/säljer Yamaha och de rekommenderade mig att kilevippa iväg till Jham. Deras enda verksamhet är att serva MC/moped, och det är till och med så att Uppsalas Poliser går dit för att få sina motorcyklar skruvade på. Varje gång jag varit där har det glidit in en piketbil eller MC med blågula reflexklistermärken och blå polistext in på gården, trevliga grabbar det.

    Googla vettu, det står mycket gott om Jham på t.ex Sporthoj.
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  11. #11
    riktigt bra att ha nära,så behöver man smågrejer,tex munstycken,variatorvikter,kopplingsfjädrar och såna saker....då behöver man inte beställa från twostroke och behöva vänta till nästa dag,

  12. #12
    Kollade med Jham och de mekar inte med Piaggio APE så finns det fler firmor i stan som mekar?

  13. #13
    såma finns, men vet ej om dem mekar din moppe,annars köp inte en ape ,utan köp vanlig moped(?) ,kanske svårt att få tag på reservdelar till en ape också,jag vet inte

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av grehn Visa inlägg
    såma finns, men vet ej om dem mekar din moppe,annars köp inte en ape ,utan köp vanlig moped(?) ,kanske svårt att få tag på reservdelar till en ape också,jag vet inte
    Jo men det är så svårt att få med all utrustning och anant jag behöver transportera på en vanlig 2 hjulig moppe, det var huvudorsaken till att jag valde APE då den tar mycket last och med kåpa över flaket står utrustningen torrt och skyddat.

    Får leta vidare och se om jag hittar någon som kan ta hand om detta.
    Reservdelar är lätt, i princip allt finns hos KG Import i Danmark som levererar snabbt och med bra service, har köpt från dem med gott resulat redan.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av LICO Visa inlägg
    Jo men det är så svårt att få med all utrustning

    Om man får fråga menar du med utrustning ?

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Om man får fråga menar du med utrustning ?
    Kommer att använda denna som "firmabil" och jag jobbar som kringresande IT utbildare och då jag av hälsoskäl inte har KK så åker jag buss men det blir för tungt att släpa på allt så därför skaffade jag en APE, så utrustnignen som jag menar är datorer och annan teknisk utrustning och det handlar normalt om 40-60 kg ibland mera så därför behövs flaket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in