1. #1

    Derbi senda går dåligt

    Hej min derbi går dåligt man klarar sig kanske 2-3km sen dör den och sen vill den inte tända efter det.
    Vad kan felet va?

  2. #2
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Går den dåligt och sen tvärdör?
    Dör den precis som om du stänger av nyckeln eller går den dåligt lite innan eller dör på nåt annat sätt? låser sig hjulet tex, bromsar den sig själv?

    Startar den lätt igen? direkt eller efter en liten stund?

    På vilket sätt går den dåligt innan?

    I vilket skick är kolv, cylinder och liknande delar? Har du kylarvatten i? Blir kylaren varm när du kört en stund? Har du fortfarande gnista på stiftet när moppen har dött för dig?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #3
    Den tvärdör som om man stängde av den med nyckeln. Sedan efter första gången plockade jag av förgasaren och lite sånt sen startade den direkt men dog igen efter 2-3km. Har inte märkt av något av att cylindern eller kolv är dåligt.

  4. #4
    hjelp meg dåe

  5. #5
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    kolla slangarna som går till förgasaren. kan va vakuum slangen som inte är på

  6. #6
    Ren gjorde förgasaren och sånt idag men den är svårstartad och så dör den efter ett tag måste typ springa igång den.

  7. #7
    vad är det för färg på tändstiftet efter du kört?

  8. #8
    Hade de varit en äldre moped hade jag sagt kondensatorn/tändspolen... men nu vetifan. Kolla gnistan då när den inte funkar, byt tändstift, kvarstår problemet så lånar du en väns cdi alt. köper en ny ifall du är en gambler.

  9. #9
    Kan kolla tändstift och sånt där jag har en extra trimm cdi hemma

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in