1. #1

    Vad kallas detta röret?

    Hej!

    Köpt en moppe för några dagar sedan, och har märkt att den låter så otroligt.. Ett raspande ljud.

    Jag hittade problemet till varför den låter såpass, och det var ett rör/slang eller något liknande som fattades,

    http://imgur.com/ofBHV

    Mopeden är förövrigt en Peugeot XPS, crossmoped.

    Någon som kan länka en hemsida där jag kan beställa en sådan slang/rör? Eller några idéer på hur jag kan täppa igen det?

    Det är en Peugeot xps enduromodell som sagt.

    Väldigt tacksam för svar!

    Kör lugnt!

  2. #2
    det ska vara en slang? räcker nog med någon vanlig gummi slang som passar?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av thirdeye Visa inlägg
    Hej!

    Köpt en moppe för några dagar sedan, och har märkt att den låter så otroligt.. Ett raspande ljud.

    Jag hittade problemet till varför den låter såpass, och det var ett rör/slang eller något liknande som fattades,

    http://imgur.com/ofBHV

    Mopeden är förövrigt en Peugeot XPS, crossmoped.

    Någon som kan länka en hemsida där jag kan beställa en sådan slang/rör? Eller några idéer på hur jag kan täppa igen det?

    Det är en Peugeot xps enduromodell som sagt.

    Väldigt tacksam för svar!

    Kör lugnt!
    Ser ut att vara EGR, ingen blindtarm iallafall. Täpp igen eller sätt på en slang emellan

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Fractal101 Visa inlägg
    det ska vara en slang? räcker nog med någon vanlig gummi slang som passar?
    Det blir ganska varmt, provade sätta en vattenslang i mellan, den smälte direkt!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Ser ut att vara EGR, ingen blindtarm iallafall. Täpp igen eller sätt på en slang emellan
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=18882

    Kan detta vara det jag söker?

  6. #6

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Citat Ursprungligen postat av thirdeye Visa inlägg
    Tror inte det är en kylar slang, en annan sa att det inte var blindtarmen men jag tycker det liknar det men är inte helt hundra så lite inte riktigt på mig förrens fler kanske kommer med liknande svar??

  7. #7
    Blindtarmen sitter istortsett alltid i början av kröken, alltså vid mynningen. Den är helt stängd dessutom, platt i änden alltså.

  8. #8
    NEJ!! det är ingen blindtarm!! det är EGR:en den ska leda om vissa avgaser till luftburken. funkar med en vanlig gummislang där imellan, men om jag var du så skulle jag täppa igen det men bara så att du vet så ger det en liten, liten, effektskillnad och då räknas moppen som trimmad...

    men annars funkar det med nån bra gummi slang, kolla på biltema

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    NEJ!! det är ingen blindtarm!! det är EGR:en den ska leda om vissa avgaser till luftburken. funkar med en vanlig gummislang där imellan, men om jag var du så skulle jag täppa igen det men bara så att du vet så ger det en liten, liten, effektskillnad och då räknas moppen som trimmad...

    men annars funkar det med nån bra gummi slang, kolla på biltema
    Stämmer bra, kan väl säga att du lär inte märka nån skillnad som du märker av om du pluggar igen EGR. Kör original, plugga ur helt eller dra på trimrör!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Stämmer bra, kan väl säga att du lär inte märka nån skillnad som du märker av om du pluggar igen EGR. Kör original, plugga ur helt eller dra på trimrör!
    nej man märker ingen skillnad men ville bara informera honom om det för att det kan vara så larvigt att polisen tar en för det, en polare fick böter för det så

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    NEJ!! det är ingen blindtarm!! det är EGR:en den ska leda om vissa avgaser till luftburken. funkar med en vanlig gummislang där imellan, men om jag var du så skulle jag täppa igen det men bara så att du vet så ger det en liten, liten, effektskillnad och då räknas moppen som trimmad...

    men annars funkar det med nån bra gummi slang, kolla på biltema
    Okej, jag satte ju som sagt dit en liten vattenslang, men den smälte ju på 1-2 minuter.
    Tror du kylarslangen skulle kunna vara där mellan? Om jag beställer rätt innerdiameter?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in