1. #1

    Angry Slider hjälp!

    Jag har en 08 slider med setupen: gula kopplingsfjädrar, dragen v ring, kapad blindtarm och 4,3 vikter.
    När jag fick den så gick den perfekt men så hoppade min vakumslang ur och först så trodde jag att det var skit i förgasaren så jag gjorde rent den i bensin sen märkte jag att vakumslangen var lös så jag satte dit den med slangklämma. Efter jag fixat den så gick den bra ett tag men nu så har den börjat krångla rejält. När jag gasar så efter ett tag så går den långsammare och när jag släpper gasen och ska gasa om så blöar den bara och ger ingen respons alls så jag får låta den rulla en bit och sedan gasa om igen. Jag har gjort rent förgasarn en andra gång och gjort rent mitt luftfilter men jag har verkligen ingen aning vad det kan göra. När det regnar ute så funkar den knappt alls och när jag tutar så går den snabbare (fortfarande när det regnar ute). Jag har verkligen ingen aning om vad felet kan vara... Hjälp tack. (har orginal munstycke och eftersom att det funkade innan perfekt med denna setupen så tror jag inte det är fel)

  2. #2
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    kolla stiftet, det ska vara oboy färgat. Mixtra lite med luftskruven också eftersom årstiderna och vädret har en inverkan på bestyckningen. Om ingen av det funkar så testa göra rent förgasaren igen samt kolla så det inte är något jord fel eftersom du säger att den går bättre när du tutar.

  3. #3
    Antagligen elfel, kolla alla kontakter och att du har fin gnista!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in