1. #1

    Förgasaren pumpar ut bensin

    Har ett problem med min drac. Märkte nu att nä jag stänger av mopeden och låter bensinkranen stå på så pumpar det bensin ur denna ;



    Jag har prövat o rengöra förgasaren men hjälpte inte, tips på hur man kan göra? Är det flottören som hänger sig eller? Händer inget när man kör / står still med motorn på, utan endast när motor är avstängd.

  2. #2

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Skruvat in den skruven ordentligt?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Skruvat in den skruven ordentligt?
    Ja, men asså det är inte skruven utan det lilla hålet under skruven. Vet att det ska sitta en slang som leder överflödig bensin (?) ner till marken så det inte ska behöva rinna på motorn, men nån som vet vad felet är? :S

  4. #4

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Ja, men asså det är inte skruven utan det lilla hålet under skruven. Vet att det ska sitta en slang som leder överflödig bensin (?) ner till marken så det inte ska behöva rinna på motorn, men nån som vet vad felet är? :S
    Eftersom du har bensinkranen på, så flödar den ju över, och då åker det ut bensin genom det hålet? Är det inte så det ska vara?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Eftersom du har bensinkranen på, så flödar den ju över, och då åker det ut bensin genom det hålet? Är det inte så det ska vara?
    Nej, har aldrig varit så för mig. Värt att tillägga är att jag igår (då det började överflöda) tankade med färdigblandad 2 taktsbensin för trimmers och sånt skit, kan det vara det som är felet? För ska åka o tanka imon (på macken) och se om det slutar.

  6. #6
    Din flottör tätar inte

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av GasGas_93 Visa inlägg
    Din flottör tätar inte
    Hur fixar man det?

  8. #8
    Plocka ur den och lägg den i ett glas vatten, ska flyta som en kork.

  9. #9

  10. #10
    Att lägga flottören i vatten har ingen som helst åverkan på förgasaren.

  11. #11

  12. #12
    Det är så försvinnande lite vatten så det har ingen åverkan på förgasaren, dessutom innehåller vanlig handelsbensin etanol som är hygroskopisk.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av zer0 Visa inlägg
    Tror att det har med att skruven inte är riktigt inskruvad, eller att någon packning till skruven har gått sönder (om det nu finns någon) För om förgasaren flödar öven finns det en nippel längre upp som bensinen rinner ur, inte skruven på botten av flottörkoppen.
    Kan säga att jag tror det var bensinen. För jag använde färdigblandad bensin till trimmers och sånt, då gick moppen både sämre och ville inte starta ibland. Men sen igårkväll åkte jag och tankade på macken och då gick motorn bättre och det slutade rinna ur förgasaren.
    Senast redigerat av Jonne den 2010-07-16 klockan 12:13.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in