1. #1

    Går konstigt med större munstycke

    Hej jag har bytt till ett urpluggat Pro Replica på min Vivacity och den går väldigt bra med originalmunstycke anser jag. När jag ska byta upp mig i munstycke då jag hört att man ska göra det då man byter till trimrör så går moppen skumt. Om man kört fort sen släpper på gasen och rullar i kanske 10 km/h och då gasar full gas så låter moppen jättemörkt och bööar en halv sekund innan den drar iväg. Originalmunstycket är storlek 52 och det jag bytte upp mig till är 58. Nu när jag kör med originalmunstycket så är även tändstiftet sandfärgat som sand i öknen och det ska ju vara oboyfärgat. Jag har försökt att höja nålen men det lyckades jag inte med och clipset åkte ner till bottnen så fort fjädern tryckte till lite. Uppskattar alla hjälpsamma kommentarer.

  2. #2
    jag bestyckade inte om förgasaren när jag satte på avstämt effektrör, så de e inte alltid de behövs, däremot 54,55,56 skulle jag rekomendera du prövar..

    Ljus oboyfärg ja,

  3. #3
    Från dem på Cykelkraft fick jag höra att man ska gå upp ca 10 storlekar när man byter till trimrör. Därför köpte jag ett 68 munstycke och tog bort pluggen i luftburken och nu går den som ett satan.

  4. #4
    så e de inte på alla mopeder..

  5. #5
    det kan vara fel munstycken. Så var det på min ludix med gürtner fögasare. Jag köpte en sats på twostroke men dom passade inte så fick lov att köpa här på mc janssons

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in