1. #1

    Ska trimma behöver hjälp/tips

    Tjena!
    Nu är det dags för mig att trimma min moped, det är en Derbi DRD Racing SM 06 helt och hållet original och jag skulle vilja ha svar på vilket munstycke jag ska upp till och om jag ska köra på Doppler ER1 eller Giannelli enduro 2T.
    Det jag vill ha ut av röret är att det ska ha bra axx och inte låta allt för mycket.

    Tack på förhand!! / Soasiz

  2. #2
    Du kommer inte undan med att ett trim-rör gör mer oväsen från sig än vad org gör. Men jag har bara kört med Giannellit själv. Var nöjd med det. Det var endel ketchup med de gav gött drag på 7500rpm - 12000rpm! Det låter inte så mycket men när man drar på ordentligt så hör man ljudet långt om det är öppet område. Jag skulle hellre kört på Giannelit än doppler ifall jag var du

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Du kommer inte undan med att ett trim-rör gör mer oväsen från sig än vad org gör. Men jag har bara kört med Giannellit själv. Var nöjd med det. Det var endel ketchup med de gav gött drag på 7500rpm - 12000rpm! Det låter inte så mycket men när man drar på ordentligt så hör man ljudet långt om det är öppet område. Jag skulle hellre kört på Giannelit än doppler ifall jag var du
    Ljudet kan man inte komma undan som du säger men vissa låter ju mindre än andra =P

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av soasiz Visa inlägg
    Ljudet kan man inte komma undan som du säger men vissa låter ju mindre än andra =P
    Det är sant

    Metrakit thrower är ett rör som sägs ska låta rätt lite!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Det är sant

    Metrakit thrower är ett rör som sägs ska låta rätt lite!
    Ja dem låter inte mycket, min kompis har ett sådant men jag gillade inte det så mycket, provade ett doppler på en derbi senda extreme och det var skön effektkurva

  6. #6
    mk låter inte så mycket från kröken men på högavarv smattrar de rätt mycket från dämpan, medan gianelle låter som fan vid kröken och vid dämparn är du bonde elr stadsbo ? bondar kör gianlle och stadsbor kör mk gianelle har mer topp för de är högvarvligt men mk har en mer jämneffektkurva

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av david96 Visa inlägg
    mk låter inte så mycket från kröken men på högavarv smattrar de rätt mycket från dämpan, medan gianelle låter som fan vid kröken och vid dämparn är du bonde elr stadsbo ? bondar kör gianlle och stadsbor kör mk gianelle har mer topp för de är högvarvligt men mk har en mer jämneffektkurva
    Stadsbo, men jag beställde ett doppler er1 =p, vi får hoppas att det är något att hänga i granen.

    Någon som vet ungefär hur mycket jag kan komma upp i med Doppler ER1?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av soasiz Visa inlägg
    Stadsbo, men jag beställde ett doppler er1 =p, vi får hoppas att det är något att hänga i granen.

    Någon som vet ungefär hur mycket jag kan komma upp i med Doppler ER1?
    Det är ett bra rör, 85 borde inte vara något större problem med 13-53
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

  9. #9
    aldrig förstått grejen att trimma lite, om man trimmar moppen så den går i 80 eller i 130km/h så blir det ändå samma straff, sätter man på 70cc, fögge mm så har man ju betydligt större chans att köra ifrån polisen istället för med ett gianelli rör? man ska ha original eller trimma "mycket" om man bor där det finns poliser

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av hyper_freddx Visa inlägg
    aldrig förstått grejen att trimma lite, om man trimmar moppen så den går i 80 eller i 130km/h så blir det ändå samma straff, sätter man på 70cc, fögge mm så har man ju betydligt större chans att köra ifrån polisen istället för med ett gianelli rör? man ska ha original eller trimma "mycket" om man bor där det finns poliser

    Helt rätt ! Allt eller inget ..

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Det beror ju på vad man har för budget och sedan kanske man åker mycket inne i stan och på så vis inte har någon nytta för "130km/h".
    att inhandla ett 70cc nytt eller beg samt en fögge är inte speciellt dyrt, och det handlar inte bara om vad skiten toppar, kör du med effektrör så är moppen så jävla slö så på alla vägar går det ej att köra ifrån polisen, det är min personliga åsikt.

  13. #13

  14. #14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in