1. #1

  2. #2

  3. #3
    Gäller helförsäkringen om någon (dens fel skulle köra på mig) och jag har trimmad moppe`?

  4. #4

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    trafikförsäkringen gäller om någon kör på dig. om du kör på någon annan, så får du själv betala allt.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #6
    Trafikförsäkringen gäller alltid, men ! försäkringsbolaget kan göra dig återbetalningsskyldig. Dom kan ta kostnaden, men dom kan sen lägga den på dig. Bästa är att läsa deras försäkringsvillkor.

  7. #7

  8. #8

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Bästa är att bara inte krocka/krasha
    Ride fast, or be last!

  9. #9
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Jag tror nästan inte det med försäkring är värst då man kör trimmat.
    Jag tror det värsta är om man kör trimmat och polisen provkör den osv osv,
    Då kan föräldrarna bli av med körkorte(n/t) vad jag vet.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Jag tror nästan inte det med försäkring är värst då man kör trimmat.
    Jag tror det värsta är om man kör trimmat och polisen provkör den osv osv,
    Då kan föräldrarna bli av med körkorte(n/t) vad jag vet.
    spekulationer hålles för sig självt

  11. #11
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    spekulationer hålles för sig självt
    Då kan väll du förklara hur det är med indragningen av föräldrars körkort om man kör trimmat?

  12. #12
    Då kan väll du förklara hur det är med indragningen av föräldrars körkort om man kör trimmat?
    Farbror blå kollar ju om man har någon försäkring... OM man blir stoppad.

    Det är väll bara så att dom får indraget OM dom vet att man kör trimmat.? Annars är det bara att säga till sina päron att säga att de inte vet någonting om trimmning om polisen skulle fråga

    Edit: Hade en Chatt med någon helena på trygga hansa och så frågade jag om man kunde täckna trafik försäklring på en trimmad moppe. Man kan göra det men man kan INTE täckna hel/halv försäkring på en trimmad moppe bara trafik. Jag frågade även om man blir återbetalnings skyldig om det skulle inträffa en olycka. Då skrev hon att om man håller hastighets begränsningarna och inte bryter mot någon trafikregel så GÄLLER trafikförsäkrigen. Men att framföra en trimmad moppe på almänn väg är ju att bryta mot en trafikregel :S men men. Det hon även skrev var att de är från situation till situation och det görs en utredning(?) eller liknande.
    Senast redigerat av Isaxon den 2010-07-16 klockan 15:13.
    Citera för svar... seriöst.

  13. #13
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Farbror blå kollar ju om man har någon försäkring... OM man blir stoppad.

    Det är väll bara så att dom får indraget OM dom vet att man kör trimmat.? Annars är det bara att säga till sina päron att säga att de inte vet någonting om trimmning om polisen skulle fråga
    Aa, men jag har hört att ibland att även om föräldrarna säger att dom inte visste nånting så kan dom ta deras Körkort för att det är deras skyldgihet att kolla sånt. :S

  14. #14

  15. #15

  16. #16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in