1. #1

    Byta bakdrev Gasgas ec50 ?

    Tjenare, någon som har erfarenheter eller vet hur man byter drev på Gasgas ec50 ?

    Namn:  IMAG0082.jpg
Visningar: 354
Storlek:  119,5 KB Namn:  IMAG0083.jpg
Visningar: 317
Storlek:  120,2 KB Namn:  IMAG0203.jpg
Visningar: 340
Storlek:  112,8 KB

    Trodde att man endast behövde ta av kedjan o lossa de två muttrarna som satt fast på bakhjuls axeln, o efter de så trodde jag att man kunde knacka ut axeln men det var omöjligt. Den sitter verkligen fast.. Spelar ingen roll hur hårt man slår. Vet någon om man behöver någon speciell avdragare för att lossa bakhjulet? Man tycker att de borde inte vara särskilt svårt att ta av bakhjulet... ? Tacksam för svar MVH//Samuel

  2. #2
    ska bara vara att slå ut den, kan hända den rostat/ärgat fast i lagerna. Rostlösare och våld säger jag skruva på muttern så du bankar på den istället för direkt på axeln så du inte skadar gängorna

    MVH
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  3. #3
    Precis som hansson säger, lägg på muttern på ändan och försök få ut den, den ska komma rakt ut. Sen tar du bara loss hjulet och byter drevet
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

  4. #4
    ...och fetta in axeln ordentligt innan du monterar ihop allt igen, så slipper du att den rostar fast igen tills nästa gång hjulet ska bort.

  5. #5
    Åhhfan så det var så man skulle göra i allafall:/ Får försöka att testa de ännu mera dårå! Tack för snabbt svar grabbar !

  6. #6
    Inget av de ni sa har funkat, den sitter verkligen fast.... :/

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Värme blir väl ditt sista alternativ. Har du tillgång till gassvets eller sånt funkar det ypperligt.
    Näst sista. Det sista är att kapa axeln mellan hjul och sving och sedan knacka ut de sönderkapade resterna ur hjulet när man fått loss det från hojen.

  9. #9
    Du har väl lossat på kedjespännarna ?
    SHI HOO!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av mtfämti! Visa inlägg
    Du har väl lossat på kedjespännarna ?
    Kolla på bilden pucko
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Kolla på bilden pucko
    Sjukt omoget att kalla någon pucko som vill hjälpa till och de kommer från en som inte ens kan byta ett drev....
    SHI HOO!

  12. #12
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av mtfämti! Visa inlägg
    Sjukt omoget att kalla någon pucko som vill hjälpa till och de kommer från en som inte ens kan byta ett drev....
    han kanske har en dålig dag. Ta en öl å gå å ligg i något dike å sov! Båda två

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    han kanske har en dålig dag. Ta en öl å gå å ligg i något dike å sov! Båda två
    Gärna de
    SHI HOO!

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av mtfämti! Visa inlägg
    Sjukt omoget att kalla någon pucko som vill hjälpa till och de kommer från en som inte ens kan byta ett drev....
    Om du läser vad han har skrivit så upptäcker du nog snart att det inte bara var att "byta" drevet som herrn verkar tro..


    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    han kanske har en dålig dag. Ta en öl å gå å ligg i något dike å sov! Båda två
    Bara för det ska jag en, men dikes-biten hoppar jag över

    BTW haha älskar att du gör den smilisen i varenda inlägg du gör! Fortsätt med det! haha man börjar nästan skratta varje gång man ser den!
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Om du läser vad han har skrivit så upptäcker du nog snart att det inte bara var att "byta" drevet som herrn verkar tro..




    Bara för det ska jag en, men dikes-biten hoppar jag över

    BTW haha älskar att du gör den smilisen i varenda inlägg du gör! Fortsätt med det! haha man börjar nästan skratta varje gång man ser den!
    Ska inte tjafsa mer nu.
    SHI HOO!

  16. #16
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Bara för det ska jag en, men dikes-biten hoppar jag över

    BTW haha älskar att du gör den smilisen i varenda inlägg du gör! Fortsätt med det! haha man börjar nästan skratta varje gång man ser den!
    nej han ska inte fortsätta med sin jävla huhu smily, så jävla drygt!
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    nej han ska inte fortsätta med sin jävla huhu smily, så jävla drygt!

    Hahah haters gonna hate! Jag tycker det är så jävla klockrent varje jävla kommentar på forumet skrivet utav honom har en "" på slutet. Han kommer bli känd en dag för " Killen som bara kunde en smily" haha
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  18. #18

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Offtopic....

    Ops, glömde

    (ps. coolare om du använder denna ?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  20. #20

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Jag är lite trött..
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  22. #22
    Jag är sugen på att banna folk som fortsätter offtopic efter tillsägelse. Några frivilliga?

  23. #23
    haha de löste sig till slut iaf.. Bara man är rätt så förbannad o tar ut sin frustration med en hammare på axeln så löste de sig

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in