Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Vad är skillnaderna på dom här olika cylindrarna?!

    http://www.twostroke.se/product.asp?product=17574 (Polini - Cylinderkit (Sport) 70cc)
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=8744 (Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc)

    Ge mig För och nakdelar

  2. #2
    Polini är lågvarvig och stage 6 är högvarivg

    stage6 kommer ge dig bättre axx och topp och polinin kommer ge dig bättre bottendrag,

  3. #3
    Vad tkr du är skönast ?

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Kan svara åt han då jag är rätt säker på vad han tycker om det, stage 6 cylindern Skulle med kört på den om jag var du Eller hur har du tänkt använda moppen? Transport, race osv. eller stunt?
    Har mest tänk att ha den som transport, och har hittat en ganska bra beg, för en billig peng. än att lägga ut 1300 kr liksom är det stor skillnad eller ?

  6. #6

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Kör på Stage 6en har kört på båda och tycker Stage 6en va lättare att få gå bra med dåliga inställningar osv.. medans polinin va mer grinig hur inställningarna va

  7. #7
    men ifall jag får en polini för 600 istället för att punga ut 1300 för Stage 6 . ? ska ju trots allt ha den bara till det blir kallt igen. ? men är det så pass stor skillnad på dom ?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Poternejm Visa inlägg
    men ifall jag får en polini för 600 istället för att punga ut 1300 för Stage 6 . ? ska ju trots allt ha den bara till det blir kallt igen. ? men är det så pass stor skillnad på dom ?
    i slutändan kan de skilja 10 kmh beroende på lutning och väglag samt inställningar och vad för blås du använer(än tex stage 6 cylinder med stage 6 rör eller annta högvarvigt)

    Min lilla filosofi är, hellre 1300 direkt än 600 kr sen en missnöjd pojke som pungar ut 1300 kr senare till stage 6en spara till något ordentligt istället för o ta de billigaste av lalt, 1 konstad istället för 2


    och ja vivarn har som vanligt rätt om mina åsyner hahah

  9. #9
    men vill gärna ha en 70cc innan Meetet den 24, och har lite problem med pengar, fyller år på Söndag, men kmr inte ha råd med ett nytt rör och en ny cylle. men får se vad jag gör

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    om du ber mor eller far så kan dom säkert beställa det du vill ha så kan du betala senare när du har pengar
    haha, har redan gjort så med en longboard så tror inte det just nu men får se vad som händer, vill bara kunna hänga på kompisarna dom kör med lite vassare, varav en kör med s6 an men det ska väl inte vara några prob ska bara ha det sommaren ut så men polinin är väl inte så dålig ?:/

  12. #12

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Båda cyllarna är top notch´, gällande sport klassen, men personligen skulle jag valt polinin därför jag gillar bra bottendrag och ska stunta
    Ride fast, or be last!

  13. #13
    du kan ju annars satsa på avstämt och beställa en cylinder för 4500 kronor som kommer få dig yla mellan benen dom räknar ut portarna och lägger i foder eller nicaliserar, tar 2-3 veckor, sen med andra komponenter kommer du upp i 100 garanterat, fast eftersom priset är just problemet så ta stage 6:en du kommer inte ångra dig

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    du kan ju annars satsa på avstämt och beställa en cylinder för 4500 kronor som kommer få dig yla mellan benen dom räknar ut portarna och lägger i foder eller nicaliserar, tar 2-3 veckor, sen med andra komponenter kommer du upp i 100 garanterat, fast eftersom priset är just problemet så ta stage 6:en du kommer inte ångra dig
    Tror jag väljer polinin, har brist på penkar och vill bara ha någon hyffsad 70cc , men vad tror du är beräknad hastighet meqd polinin med :
    17,5 mm Föge
    S6 RÖR
    Sportluftfilter
    Polini 70cc
    Andra vikter
    Andra munstycken
    Koplingsfjädrar
    Hårdare Tryckfjäder?
    Blir axxet något bra ?

  15. #15
    Tror jag väljer polinin, har brist på penkar och vill bara ha någon hyffsad 70cc , men vad tror du är beräknad hastighet meqd polinin med :
    17,5 mm Föge
    S6 RÖR
    Sportluftfilter
    Polini 70cc
    Andra vikter
    Andra munstycken
    Koplingsfjädrar
    Hårdare Tryckfjäder?
    Blir axxet något bra ?

  16. #16

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    vad för s6 rör har du? jag har ett S6 pro rör som faktiskt är avstämt för Sport pron te salu då jag måste börja spara till en ny moppe

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    vad för s6 rör har du? jag har ett S6 pro rör som faktiskt är avstämt för Sport pron te salu då jag måste börja spara till en ny moppe
    har ingete rör än men låter intressant men ska iof ha polinin Pm me :3

  18. #18
    gärna fler Synpunkter tack

  19. #19

  20. #20
    ror jag väljer polinin, har brist på penkar och vill bara ha någon hyffsad 70cc , men vad tror du är beräknad hastighet meqd polinin med :
    17,5 mm Föge
    S6 RÖR
    Sportluftfilter
    Polini 70cc
    Andra vikter
    Andra munstycken
    Koplingsfjädrar
    Hårdare Tryckfjäder?
    Blir axxet något bra ?

  21. #21

  22. #22
    ungefär den hastigheten jag söker .P

  23. #23
    polini sport bra drag i skiten fan
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  24. #24

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    polini 85-90km/t
    stage6 95-100km/t
    Ride fast, or be last!

  25. #25
    Gött o höra boys Hämtar den i sollebrun på måndag ingen som har något efektrör liggandes ? (A)

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Macke.M Visa inlägg
    polini 85-90km/t
    stage6 95-100km/t
    börjar störa mig på dig nu ditt jävla moppefucko,
    Polini=80-85
    stage 6=80-90

  27. #27
    jaja, det finns fuckon överallt men tack för hjälpen

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Poternejm Visa inlägg
    jaja, det finns fuckon överallt men tack för hjälpen
    ne men du trodde honom eller hur?

    tänk så kommer någon och säger "ja du ska trycka på kolvringen från sidan, sen ska du varva den i några minuter när allt e ihopsatt"

  29. #29
    Tar ihop all fakta, har ingen aning om vad som är sant lr falskt fast ska inte sätta på 70cc själv, får hjälp förhoppningsvis men kmr inte vara så activ idag, eftersom jag fyller år

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in