1. #1

    strul med växellådan, HJÄLP!

    Hejsan, lät en polare köra hem moppen bara för att jag inte ville frysa .. Efter ett tag sa han att det inte gick och få i någon växel, så jag tänkte: jaha, fan kan det va för fel?.. Sen provade jag själv, så när jag växlar upp så fastnar växelpeten högst upp, så jag måste peta ner den en bit för att kunna växla igen.. Jag vet inte vad som kan vara fel, om det är nått simpelt med någon fjäder eller något? Väldigt tacksam för svar, för jag har inte värdens pengar att röra mig med, så behöver veta om det är något riktigt allvarligt eller nått simpelt.

    Tack på förhand! Mvh Simon

  2. #2
    Kan mycket väl vara nått problem med fjädern eller nån av delarna den påverkar, om det dykt upp utan orsak är det mest troligt. Olika lätt att åtgärda på olika motorer, vissa behöver klyvas helt medan man kommer åt grejerna direkt innanför transmissionskåpan på många andra...

  3. #3
    Är det derbi?
    Isåfall kan det vara 2 saker, vetta fan vad de heter men ena är fjädern på växelaxeln och den andra är ett liten stopp som stoppar växelaxeln. Båda dessa kommer man åt utan att behöva klyva, räcker med att plocka bort transmissionskåpan.
    Har haft båda dessa problem trots att jag är sjukt mjuk i växlingarna, köpte den dock på 600mil så vettefan hur fuckot innan hade kört.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Är det derbi?
    Isåfall kan det vara 2 saker, vetta fan vad de heter men ena är fjädern på växelaxeln och den andra är ett liten stopp som stoppar växelaxeln. Båda dessa kommer man åt utan att behöva klyva, räcker med att plocka bort transmissionskåpan.
    Har haft båda dessa problem trots att jag är sjukt mjuk i växlingarna, köpte den dock på 600mil så vettefan hur fuckot innan hade kört.
    Ja det är derbi.. Och lova att inte skratta, men jag va ut och kolla på det.. Men vart fan sitter transmissionkåpan?

  5. #5

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in