1. #1

    Yamaha slider bara dog och nu startar den inte!

    moppen hade gått dåligt den senaste tiden och jag upptäckte att luftburken hade lossnat lite och den tog in tjuvluft så jag fixade det, sen så efter 10 - 15 minuter då började den plötsligt gå ner i varv, när jag släppte gasen så gick den ner i varv snabbare än vad den gjorde med gas, sen då dog den helt . jag antog att det va skit i förgasaren eftersom luftbuken hade varit av, så jag tvättade den och bytte till ett nytt tänd stift men den startar fortfarande inte. det är inte bensinfiltret för det kommer bensin till förgasaren i alla fall. jag är inte helt hundra på om det kommer bensin in till cylindern men den baktänder då och då när man kickar, dock inte en baktändning med eld eller vad man nu ska säga det pyser bara till ganska kraftigt.
    Någon som vet vad det kan vara för fel?

  2. #2
    Hur är kompet? Den kan ha nypit om du har otur.
    ang bensinen till cylindern skruva av stiftet efter du kickat några ggr så ser du om den får fram bensin, stiftet är fuktigt då.

  3. #3
    jag kan egentligen inte så speciellt mycket om motorer men men vad menas med komp? gå det att kicka ifall den ha nypt? för det går väll inte ifall den har skurit ifall jag minns rätt

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av sliderdaniel Visa inlägg
    jag kan egentligen inte så speciellt mycket om motorer men men vad menas med komp? gå det att kicka ifall den ha nypt? för det går väll inte ifall den har skurit ifall jag minns rätt
    Kompet är när du kickar, om de är jätte lätt har du knappt inget komp.
    De ska va lite trögt när man kickar, dåligt förklarat men aja..
    De går att kicka om den har nypt, den kan starta med men då har cyllen antagligen blivit skadad och även kolven!
    kolla över cyllen när du har tid, om de är några stora repor i den så är de bara att byta cylle.
    Call me super sexy boogeyman slayer!

  5. #5
    ett tips skruva av topplocket och kolla in i cyllen på de vise man kan spara tid jag hade samma fel efter jag krashade, men jag böt luftfilter och munstycke sen funkade den. en kompis sa att de var dålig komp.
    checka mitt vivacity projekt!! en moppe ska behandlas som en brud med kärlek
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...t-street-stunt

  6. #6
    hadde samma fel på min igår och det var packboxen på varator sidan som hadde åkt ut så knackade in den så funka den igen

  7. #7
    vart sitter den packboxen?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av sliderdaniel Visa inlägg
    vart sitter den packboxen?
    Bakom variatorn och elstarten

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av jjoel Visa inlägg
    Kompet är när du kickar, om de är jätte lätt har du knappt inget komp.
    De ska va lite trögt när man kickar, dåligt förklarat men aja..
    De går att kicka om den har nypt, den kan starta med men då har cyllen antagligen blivit skadad och även kolven!
    kolla över cyllen när du har tid, om de är några stora repor i den så är de bara att byta cylle.
    kompet är precis som det alltid har varit, innebär det att cylindern är oskadd då?

  10. #10
    Inte nödvändigt, men den borde vara det om kicken känns som innan, inte lättare dvs.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    hadde samma fel på min igår och det var packboxen på varator sidan som hadde åkt ut så knackade in den så funka den igen
    när jag öppnade upp variatorn så var det ganska sotigt och det har kommit nyligen, kan det ha något med packboxen att göra?

  12. #12
    jag lämnade in moppen och dom sa att den hade skurit, men ifall den har skurit så kan man väll inte kicka eller?

  13. #13
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av sliderdaniel Visa inlägg
    jag lämnade in moppen och dom sa att den hade skurit, men ifall den har skurit så kan man väll inte kicka eller?
    Det beror på hur den skär, i många fall så kan den s.k "skära" och det går att kicka, men du borde inte ha nån komp då, (motstånd i kicken)
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  14. #14
    kompet är ju som vanligt och det blir tryck ut ur avgasröret också om det har något med saken att göra. dom sa att det skulle kosta mellan 5000 till 8000 kr att fixa det, är inte väldigt mycket pengar för det jobbet? dock så va ventil huset paj också.

  15. #15

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Om dem ska ha 5-8tkr för jobbet så ta hem mopeden direkt, det är ju rena stölden!
    Fixa någon bekant att göra jobbet som vet något om motorer och så ger du honom en slant ifall han gör jobbet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in