1. #1

    Angry Orkar inte varvaut alla växlarna!

    Hej har en Beta RR AM6 07 gjorde en annan tråd som jag skrev fel på oljepumpen men det är inte felet vad jag tror!
    Setup: Draggen plug och annat munnstycke
    När jag kör så orkar inte moppen varva ut känns som den lägger av men det gör den inte för släpper jag bara gasen så funkar det igen. Konstiga är att den har alltid varit hur pigg och bra som hälst detta hände igår, som sagt den vill inte varva ut alla växlarna och defenetivt inte 6ans växel 1 är helt okej

    Tack för hjälp!!!

  2. #2
    För tung drevning, byt framdrev till 1 kugg mindre än vad du har nu så ska det nog gå, kanske 2 kuggar.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Dawidd Visa inlägg
    För tung drevning, byt framdrev till 1 kugg mindre än vad du har nu så ska det nog gå, kanske 2 kuggar.
    Fast har ju kört såhär i typ 2 månader utan ett enda problem

  4. #4
    Gör rent förgassare samt luftfilter? För mig var det kolven som var boven i dramat. Moppen blev orkeslös och tappade all axx och topp.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av PcCrazyMods Visa inlägg
    Gör rent förgassare samt luftfilter? För mig var det kolven som var boven i dramat. Moppen blev orkeslös och tappade all axx och topp.
    Vad gjorde du dådå?

  6. #6
    Har ännu inte fixat detta. Ska beställa grejerna idag. Men att byta kolv kommer att fixa det. Kolven var helt sotig. Sämre kolv=sämre "tryck". Men kolven var det för mig iallafall.

  7. #7
    Kolla så att gasvajern i trotteln ligger rätt och inte hoppar ur spåret eller vad man ska säga.
    SHI HOO!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in