1. #1

    förgasar trubbel dt 70r-06

    tjena, jag har just monterat ostrypt insug och 21mm black edtion förgasare på mopedn. här om dan gick den hyfsat, orkade inte på höga växlar, svag i botten.
    jag har provat dom flesta munstyckena mellan 110-128. stiftet är typ svart även men 92s munstycke. den gick bäst på 116 men inte 100%. och igår så bytte jag ned mig i munstycke och den sket på sig. dog vid minsta lilla gaspå drag. så jag bytte tillbaks till 116, men den bajsar endå på sig, dör när man gasar. den avgas poffar ibland när man gasar lite för mkt. den går också fruktansvärt varmt. varmare än vanligt. och jag har kylarvatten

    setup: cylle:arisal 70cc racing, org rör, 21mm dellorto black eition och detstörsta sportluftfilter du kan hitta.
    (har tillgång till ett MK prorace som jag kan låna av en polare)

  2. #2
    Jag har mer eller mindre samma problem, det är en hel vetskap med motorers bränsleblandning^^, hoppas någon har något tips

  3. #3
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Det låter som 116 är förlitet.. stoppa i det största munstycken du har och gå neråt.

  4. #4
    jag hade airsal 73cc på min derbi med yasuni r2 rör samt delloroto 21mm blackedition fögge och den gick bäst med 88 i munstycke för mig

  5. #5
    testa flytta lite på nålen och blandningsskruven

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in