1. #1

    Tyst effektrör?

    Hejsan!

    Jag har en aerox med Stage6 racing, dellorto 21mm, mhr override 2005.

    Jag har tills nu använt ett leovince ZX-R och orginal luftburk. Det har gett mycket bra effekt och lagom ljudnivå.

    Jag har nyligen köpt ett yasuni C21 och visst mopeden går mycket bra men låter samtidigt som ett reaplan.

    Jag orkar inte få halva poliskåren efter mig varje åktur som det är nu. Det är inte värt det.


    Finns det något effektrör som matchar kraven hos en stage6 racing men som samtidigt håller sig på en normal ljudnivå?


    mvh

  2. #2

  3. #3
    Köp en trimluftburk, finns några som även sänker DBn
    Absorberar ljudet bättre.

    Gör som Gurra sa också
    Dock så brukar c21 LÅTA lite, va glad att du inte har ett team 2 rör som mig! hahaha.

  4. #4
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    stage6 r1400 låter inte mycket polaren körde ett sånt på sin hyper och ja på min midrace slider dock va de inte tätt på slidern men ja tyckte de inte lät mycket ändå!
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Köp lite ljuddämparull och tryck i yasuniröret! Då går den tystare

    Edit: i ljuddämparen alltså. Kan vara för lite eller dåligt ull i nu
    Jag har tyvärr redan provat det :/ fick ner nivån lite men långt ifrån godkänt.

    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Köp en trimluftburk, finns några som även sänker DBn
    Absorberar ljudet bättre.

    Gör som Gurra sa också
    Dock så brukar c21 LÅTA lite, va glad att du inte har ett team 2 rör som mig! hahaha.
    Kan du tipsa om någon lämplig luftburk?

    Jo jag har förstått att det ska låta lite, men det här är ju löjligt. Polarna säger det låter som nån är ute och åker 125cc cross och det hörs på flera 100 meter.

    Är man ute på öppna landsskap går det väl bra. Det är främst mellan hus inne i stan det ekar fan alltså

    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    stage6 r1400 låter inte mycket polaren körde ett sånt på sin hyper och ja på min midrace slider dock va de inte tätt på slidern men ja tyckte de inte lät mycket ändå!
    Men är inte r1400 lite för vasst för en stage6 racing?

  6. #6
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av mjaa Visa inlägg
    Jag har tyvärr redan provat det :/ fick ner nivån lite men långt ifrån godkänt.



    Kan du tipsa om någon lämplig luftburk?

    Jo jag har förstått att det ska låta lite, men det här är ju löjligt. Polarna säger det låter som nån är ute och åker 125cc cross och det hörs på flera 100 meter.

    Är man ute på öppna landsskap går det väl bra. Det är främst mellan hus inne i stan det ekar fan alltså



    Men är inte r1400 lite för vasst för en stage6 racing?
    te tycker ja inte
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Det funkar jätte bra till S6 racing
    har haft de röret och tycker det låter lika som iprincip alla effektrör.
    Finns knappt något effektrör som är "tyst" utav sig.
    Mitt leo ZX-R är förhållandevis tyst. Självklart drar den till sig uppmärksamhet också men inte alls som med C21.

    Men jag förstår att rören som lirar i samma liga som c21 också låtersom c21..

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av mjaa Visa inlägg
    Kan du tipsa om någon lämplig luftburk?

    Jo jag har förstått att det ska låta lite, men det här är ju löjligt. Polarna säger det låter som nån är ute och åker 125cc cross och det hörs på flera 100 meter.

    Är man ute på öppna landsskap går det väl bra. Det är främst mellan hus inne i stan det ekar fan alltså
    Såg den nånstans på TS förut, kollade lite snabbt nu men såg den ej..
    Haha du, min hyper kan man höra LÅÅÅNGT bort, tänk dig en speedway under tävling.. fast inte så överdrivet

    Äsch, man ska ha lite ögon på sig när man väl ligger på!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Såg den nånstans på TS förut, kollade lite snabbt nu men såg den ej..
    Haha du, min hyper kan man höra LÅÅÅNGT bort, tänk dig en speedway under tävling.. fast inte så överdrivet

    Äsch, man ska ha lite ögon på sig när man väl ligger på!

    aa det är väl ungefär så min låter också, trodde jag kunde klara mig bra om ja körde orginal luftburk men icke.

    Problemet när man har ingångsvarv på 8 - 9k är ju att det inte går att hålla varven nere, på en cross kan du ju iaf åka på höga växlar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in