1. #1

    Kymco super 9 startar inte

    Hej har en kymco super 9 med 70cc som vägrar starta. Har gnista, komp men stiftet är snus torrt. Den tänder direkt med startgas men dör lika fort. När man kickar kommer det bensin från tanken till förgasaren men sen verkar det vara stopp :/ såg att membranet glappade en del, kan det vara det som gör att den inte suger in bensin till stiftet?

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av dannedamp Visa inlägg
    kan oxh vara packboxarna prova att sätta handen bakom insuget känner du ett sug då funkar dom känner du inget så är dom paj
    Ok men borde de inte påverka kompet. Har bra komp. Är det svårt att byta, finns det någon guide?

  4. #4
    Plockat isär cylindern å såg bra ut tycker jag, inga repor . packningarna va väl inte dom bästa, men eftersom kompet är bra så är det väl inte deet som är felet?. jag vet snart inte riktigt va mer ja ska kolla. =/

  5. #5
    Gasa fullt å häll i en skvätt bensin genom trotteln(en kalldusch alltså) sedan testa starta utan gaspådrag och med choke på.
    Borde starta då.
    Ta bort luftfiltret först såklart

    Kan vara ditt membran som inte öppnas rätt annars.

  6. #6
    Vet någon vart man köper ny reedventil till kymco super 9??

  7. #7

  8. #8
    Har bra komp . Men membranen glappar. Å själva reedventilen ser väl inte heller så rolig ut. Men hittar ingen ssinn säljer. Twostroke gör de ju inte

  9. #9

  10. #10
    Har komp testat membranen sluter inte tätt högst upp på ena sidan tror det beror på att självs reedventilen som är av gummi längst upp är ojämn :/ svårt att förklara. Men köpt ny cylinder å förgasare nu så hoppas. Sen va kylar slangen som går in längst upp på toppen full smetad med vit gegga. Kan det påverka?

  11. #11
    Har bytt cylinder kolv förgasare och jag har bra komp. Men kommer fortfarande ingen bensin till cylindern. Det ända som ja inte bytt är membranet som klappar lite längst upp. Men borde väl komma bensin ändå eller? Sen har ja en fråga till. Borde inte startmotorn kunna användas till 70cc? Orkar nämligen inte dra runt.

  12. #12
    Ingen?

  13. #13
    Har provat allt å bensinen vägrar gå upp i cylindern. Så tänkte kolla pack boxen pp variatorsidan, men har inte en aning hur man gör? Är det svårt att komma åt?? Finns det någon guide?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Asene Visa inlägg
    Har provat allt å bensinen vägrar gå upp i cylindern. Så tänkte kolla pack boxen pp variatorsidan, men har inte en aning hur man gör? Är det svårt att komma åt?? Finns det någon guide?

    Skruva av variatorn så är den där

  15. #15
    är det lika lätt på andra sidan? är det vanligt att packboxarna åker ut/går sönder?

  16. #16
    Då har jag äntligen fått fram bensin till stiftet men verkar bara komma när ja håller för handen å kickar får massa bensin på handen, å den tänder till å sen dör direkt. Någon ide på vad ja kan göra??

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in