1. #1

    Någon som har koll på en v70 R ?

    Tjena, ska ta körkort nu snart, och tänkte köpe mig en V70 R eller S70 R. Någon som har koll på vad de drar i bensin och vad de kostar om året i försäkring osv.. alltid bra att veta lite innan man köper något bara

  2. #2
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Ring försäkringsbolaget du har och kolla hur mycket det kostar. Maila någon som säljer en på blocket och fråga hur mycket den drar bara
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Ring försäkringsbolaget du har och kolla hur mycket det kostar. Maila någon som säljer en på blocket och fråga hur mycket den drar bara
    okej
    Senast redigerat av Kaspuuur den 2012-05-31 klockan 09:58.

  4. #4
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Runt litern drar dem. Eventuellt lite mera om du väljer AWD-modellen.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Runt litern drar dem. Eventuellt lite mera om du väljer AWD-modellen.
    awd hade ju vart de bästa... så länge de inte drar mer än 1,3 typ.. med tanke på vad bensinen kommer kosta i sommar :s

  6. #6
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Felpost
    Kolla med Ködden fd Jonteee som äger en V70 R som även ligger uppe här på mnf.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  7. #7

  8. #8

  9. #9

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Tjena
    Kan ju säga först och främst att svårt att hitta en s70r om man inte vill ge mycket. Byggdes totalt 533st
    Såldes 30st s70R i sverige.
    Jag har själv en V70R fwd alltså dra min lite mindre än dom mer vanliga med awd. Om man köper en med awd så får man tänka på att den kan rasa när som helst om den inte är bytt någon gång då det är ett vanligt fel på dom. Helst om du ska ha en awd så ska du köpa en där den är bytt eller så.
    Försäkringen står min morsa på och jag har bara halv nu. Ska ha hel när jag har körkort.
    Kostar 2400kr för halv när min morsa står på den försäkringen bolaget är Länsförsäkringar!
    Men är ju helt olika på försäkringar då min morsa har ju bonus osv så priset blir längre. Bättre att bara kolla upp det själv.

    Soppan dra den rätt mycket. Landväg runt 0.8-0.9milen om man kör lungt. Annas dra det iväg.
    Stads dra den nog 1.3-1.4milen.

  10. #10

  11. #11
    Vinkelväxlen brukar gå sönder på de gammla v70R Awd men 04 kom haldex Awd:n och den var mkt bättre! Har för mig att de kostar runt 25 000 kr om de går sönder(iallafall jävligt dyrt) så köp ingen awd innan 04!


    Köp Fwd som Jonte har om du hittar nån annas hade inte jag köpt nån!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in