Sidan 32 av 73 Första ... 22303132333442 ... Sista
  1. #931

  2. #932

  3. #933
    åkte själv bara KTM ett år och det var 65cc 2004, men då kostade reservdelar till motorn mer en vad hoj jäveln kostade ny

    Sen har jag hört "massor" som har problem med dom på både 85 och stora. Men visst, bra går dom när dom går

  4. #934
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Enklare än att kicka igång en 250 2T är de ialf

    dubbel..
    haha jo de är ju det men är sugen på en 250 4t så

  5. #935
    Just lastat
    Igen...
    Ska pröva ny bana idag, tullinge/botkyrka, någon som har kört där?
    Yellowfail

  6. #936
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Enklare än att kicka igång en 250 2T är de ialf

    dubbel..
    som när vi höll på å meka med kompisens 4t så råkade vi ha sönder decomp axelgrejjen på kammen så var itne så rolig att kicka igång, när den var i tdc så kunde man hoppa på kicken och hände absolut ingenting

  7. #937

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Just lastat
    Igen...
    Ska pröva ny bana idag, tullinge/botkyrka, någon som har kört där?

    det jag har hört om botkyrka är att den ska va förjävligt dammig :p

    måste byta min topplockspackning med och när jag lämnar in så bytaer jag nog kolven med, lär ju inte bli billigt
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  8. #938
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    det jag har hört om botkyrka är att den ska va förjävligt dammig :p

    måste byta min topplockspackning med och när jag lämnar in så bytaer jag nog kolven med, lär ju inte bli billigt
    4t?

  9. #939

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    4t?
    aah, så vågar inte ge mig på skiten "/ plus att ventilerna nog behlver ställas då den misständer ibland, så lika bra att lämna till ngn som kan
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  10. #940
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Just lastat
    Igen...
    Ska pröva ny bana idag, tullinge/botkyrka, någon som har kört där?
    antar att du menar nya banan, men kört där en gång, och det var generalcupen 2004 på 65 kubik x) Då var det ingen höjdar bana iallafall

  11. #941
    Påtal om att mecka 4t så hängde jag i polarns motor i hans hoj(rmz 450 -07) idag och provkörde Har bytt vev efter att en kille provkörde på isen och höll fullt tills vevstakslagret skar ihop totalt och motorn fylldes med järnspån, lagom kul o göra rent!

  12. #942

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Påtal om att mecka 4t så hängde jag i polarns motor i hans hoj(rmz 450 -07) idag och provkörde Har bytt vev efter att en kille provkörde på isen och höll fullt tills vevstakslagret skar ihop totalt och motorn fylldes med järnspån, lagom kul o göra rent!
    härligt! då blir man lite småirriterad
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  13. #943
    vart å kört på göta efter ombygdnaden å fyfan va finer den e asså

  14. #944
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    härligt! då blir man lite småirriterad
    Jag är glad som får lite jobb hehe
    När han förklarade händelsen med varvstopp och stum kick så tänkte jag direkt på en vev som va av och inne i v-lådan samt skrotad topp men han hade en jävla tur att det inte blev så illa!

  15. #945
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    antar att du menar nya banan, men kört där en gång, och det var generalcupen 2004 på 65 kubik x) Då var det ingen höjdar bana iallafall
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    det jag har hört om botkyrka är att den ska va förjävligt dammig :p
    (
    Körde där idag igen, toppenbana! fick faktiskt upp lite fart nu!

    Jag har hoppnoja... slår av innan hoppen, kommer så långt man "kan" på platån men vågar inte gasa det lilla sista... tips?
    Yellowfail

  16. #946
    Någon som vill köpa hojjen?

  17. #947
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Körde där idag igen, toppenbana! fick faktiskt upp lite fart nu!

    Jag har hoppnoja... slår av innan hoppen, kommer så långt man "kan" på platån men vågar inte gasa det lilla sista... tips?
    Det är bara att du bestämmer dig När du väl hoppat några gånger förstår du inte vad du var så rädd för

  18. #948
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Någon som vill köpa hojjen?
    Vad äre för hoj ?

  19. #949

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Vad äre för hoj ?
    troligtvis världen mest påkostade honda cr 250, den är grymt söt!
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  20. #950
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    troligtvis världen mest påkostade honda cr 250, den är grymt söt!
    Haha jo, men är så sugen på en ktm.... 2t såklart. beror på om jag får nå jobb i sommar så kanske jag säljer den, annars icke.

  21. #951
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Haha jo, men är så sugen på en ktm.... 2t såklart. beror på om jag får nå jobb i sommar så kanske jag säljer den, annars icke.
    Gör dig själv en tjänst och skippa KTM

  22. #952
    Köp min KTM Exc 125 -09 ALLT är bytt motorn har gått 15 timmar sen den va renoverad .
    - -

  23. #953
    Citat Ursprungligen postat av NeosglidarN Visa inlägg
    Köp min KTM Exc 125 -09 ALLT är bytt motorn har gått 15 timmar sen den va renoverad .
    haha nej då kör jag hellre mt5an

  24. #954
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Det är bara att du bestämmer dig När du väl hoppat några gånger förstår du inte vad du var så rädd för
    Jag prövade det lite halvhjärtat igår, gaaalet kul! På de senaste körningarna har jag fått ett helt annat flyt!
    Yellowfail

  25. #955
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Här gick man o trodde att crossar skulle tåla lite stryk.. Första vurpan igår (hoppade på 2 hopp eftervarann, framhjulet landade på en hal sten så gled i sidled, hamnade utanför stigen och smällde huvet rakt in i ett träd medans hojen fastnade i grenar).
    När man kommit upp på fötter såg man att kopplingsslangen var av På lelles kostar skiten 479 kr. Men räckte som tur var att kapa av trasiga delen och trä in ny in i konan.

    Får ta o bessa handskydd på 24mx, 125 kr Något skydd iaf. Sen cylinderfotspackning så man kan kolla kolven.

    Förresten, vet ni ifall man verkligen MÅSTE köra mineralolja till kopplingen? Står det på behållaren men på 24mx finns det helsyntet o det står att det funkar till alla hydrual kopplingar..
    Just nu kör jag 5w gaffelolja iaf dock bara nu i helgen.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  26. #956
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Här gick man o trodde att crossar skulle tåla lite stryk.. Första vurpan igår (hoppade på 2 hopp eftervarann, framhjulet landade på en hal sten så gled i sidled, hamnade utanför stigen och smällde huvet rakt in i ett träd medans hojen fastnade i grenar).
    När man kommit upp på fötter såg man att kopplingsslangen var av På lelles kostar skiten 479 kr. Men räckte som tur var att kapa av trasiga delen och trä in ny in i konan.

    Får ta o bessa handskydd på 24mx, 125 kr Något skydd iaf. Sen cylinderfotspackning så man kan kolla kolven.

    Förresten, vet ni ifall man verkligen MÅSTE köra mineralolja till kopplingen? Står det på behållaren men på 24mx finns det helsyntet o det står att det funkar till alla hydrual kopplingar..
    Just nu kör jag 5w gaffelolja iaf dock bara nu i helgen.
    Oljan måste vara JASO MA märkt, och uppnå de andra kvalitets kraven, cross kostar mycket.... :'(

    Körde på värva idag...

    KOMPIS DET GÅR BRA NUUU
    http://www.youtube.com/watch?v=rs1U4YdAwSo
    Yellowfail

  27. #957
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  28. #958
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Oljan måste vara JASO MA märkt, och uppnå de andra kvalitets kraven, cross kostar mycket.... :'(

    Körde på värva idag...

    KOMPIS DET GÅR BRA NUUU
    http://www.youtube.com/watch?v=rs1U4YdAwSo
    Ska nog ringa lelles på måndag eller nå, dom kan nog säga ifall man MÅSTE följa manualen eller ifall andra oljor funkar lika bra försökte ringa dom idag men dom la på

    Är det en 125a du kör? den är fin iaf måste peppa mina föreldrar att köpa lite utrustning så man kan pröva köra bana..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  29. #959
    Alla hojar går bra och håller, om man sköter dem.

    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Ska nog ringa lelles på måndag eller nå, dom kan nog säga ifall man MÅSTE följa manualen eller ifall andra oljor funkar lika bra försökte ringa dom idag men dom la på

    Är det en 125a du kör? den är fin iaf måste peppa mina föreldrar att köpa lite utrustning så man kan pröva köra bana..
    jupp, gört, så jefla kewl!!!
    Yellowfail

  30. #960
    Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Oljan måste vara JASO MA märkt, och uppnå de andra kvalitets kraven, cross kostar mycket.... :'(

    Körde på värva idag...

    KOMPIS DET GÅR BRA NUUU
    http://www.youtube.com/watch?v=rs1U4YdAwSo
    vad för kamera är det filmat med ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in